מהי חברות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לאורך כל שנות חיי אהבתי לתת ולהעניק מעצמי מקרב הלב עזרה לכל אדם באשר הוא ועזרה במילה טובה בעצה טובה ובאהבה, קיבלתי אותם בביתי וברוחב לב הענקתי להם מנסיוני ומאהבתי שאלתי היא מדוע הם מסובבים לי את גבם כאילו מעולם לא הכירו אותי מדוע להשתמש בטוב ליבי ולירוק לבאר שהם שתו ממנה, היכן טעתי האם זה שאינני יודעת להיות "נחש" היא בעוכריי, מדוע פעם אחר פעם "משתמשים" בי כך מדוע האם זאת נאיביות או טמטום שלי, כי יש בי כל כך הרבה כאב על כך שאת היושר שלי השתמשו בו כדיי להרע לי. שאלתי היא היכן טעתי כבוד הרב. תודה מראש על תשובתך.

תשובה

שלום וברכה

אינני מכיר את הרקע שלך, ובדרך כלל אנשים נוהגים להשיב למישנותן להם הערכה וכבוד באהבה נגדית וברוחב לב. גם אם נכשלת אם חברה רעה ונצלנית, אין זה סיבה להשתנות לרעה מידות טובות הם ערובה לאדם הגון וישר דרך.

היזהרי להבא לבדוק אם האנשים שאת מתחברת איתם, אינם אנשים ללא אמונה וללא ערכים, מידות רעות כאלו, יהיו רק באנשים ללא אמונה וללא ערכים, אדם שיודע שהוא נברא בצלם, וגם חבירו נברא כך, לעולם לא ינהג כך, הנוהגים כך הינם אנשים הדוגלים באכול ושתה כי מחר נמות. מצאי סביבה הגונה והמשיכי להעניק להם את ליבך והם ישיבו לך אהבה. ואציין שגם בנתינה יש להציב גבולות, ובכל היסודי הוא להימנע מניצול דהיינו דבר שהאחר יכול לעשות בעצמו בקל, אל תעשי זאת במקומו.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה