שמירת נידה- איך??

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אני כותבת בפעם השנייה כתבתי כבר ולא קיבלתי תשובה בנושא הייתי מאוד רוצה לקבל תשובה כי המצב רק הולך וניהיה גרוע.. סיפרתי על חברה שחייה כאן איתי באוסטרליה נשואה בלי ילדים מאמינה מאוד לא דתייה אבל מאוד מאמינה בעלה לא מאמין בכלל לא שומר כשרות חוץ מלא להדליק אש בשבת הוא לא עושה כלום וללכת לפעמים לבית כנסת ביום שבת רק בגלל אישתו אם היא לא הייתה גם את זה הוא לא היה עושה היא עושה כל מה שהיא יכולה איתו שזה לא הרבה היא מדליקה נרות לא מדליקה אש בשבת עושה קידוש יום שבת(בעלה) ומנסה לשמור נידה עכשיו השאלה שלי היא שבעלה לא נותן לה לשמור נידה הוא רב איתה ברמות ממש קשות ולא מוכן לשמוע על המושג הזה בכלל שמירת נידה הוא כועס ממש ולא נותן לה לעשות את זה כמו שצריך היא מנסה להיכנס להריון ולא הולך לה כל כך השאלה שלי מה היא עושה במצב כזה היא נורא מתוסכלת ולא יודעת מה לעשות איך היא מביאה את בעלה לטיפת מודעות באמונה שלה הוא לא מוכן להקשיב לשיעורי תורה ולא מוכן להיתקרב לזה היא שואלת מה היא באמת צריכה לעשות היא מאוד רוצה לעשות הכל בדרך השם מחכה לתשובה בהקדם תודה שהשם יברך אותכם על עבודת הקודש שאתם עושים.

תשובה

שלום וברכה

תראי, לא עניתי על השאלה מכיון שמאוד קשה להשיב על שאלה מסובכת כזאת ללא הכרת שני הצדדים, מצד אחד אין חובה על אשה להחזיר בתשובה את בעלה, אבל מצד אחר אין אפשרות שהיא תצטרך לעבור על דברים החשובים לה מאוד כיהודיה, בשביל זוגיות. אם את מתארת את הגבר כאנטי, וסיכויים אפסיים שהוא ירצה לזוז טיפה מהקשיחות שלו, צריך להתבונן טוב טוב על כל מערכת הזוגיות ביניהם אם הדבר כדאי, מכיון שהיא תצטרך להתמודד כל החיים עם נקיפות מצפון איומים ואמיתיים של אי שמירת נידה.

[כמבואר בספרי הנביאים יהיה תהליך של בירור בעם ישראל לקראת הגאולה, ויהיו כאלו שיפלטו לגמרי, ואין אתנו יודע עד מה]. אם יש סיכויים להשפיע על הבעל שיניח לאשה לשמור על טהרת המשפחה, והיא תוכל לשמור ממנו מגע בימי הנדה והטהרה, עד אחרי טבילה, צריך לפעול בכיוון הזה, ולהגביר את מודעותו לערכי הטהרה, אם אחשוב על רעיונות נוספים לעזור לה אשלח לך.

בהצלחה ותזכי למצוות רבות - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה