חברה והשקפה

הסבר הלכתי לחיסון

  • י' שבט התשפ"א
אא

שאלה

שלום. שמעתי עד היום את שני צדי המטבע לגבי החיסון לקורונה. אפשר לומר שאני עוקבת באדיקות על הנושא, הן מצד הרבנים ופסיקתם והן מצד הנושא הרפואי. רציתי בבקשה להסביר לי על מה נשענת במהותה פסיקתם של גדולי הדור לגבי אנשים בריאים .להבנתי החיסון והשלכותיו טרם נודעו ,ולאנשים בריאים יש סיכון רב יותר מחיסון לא נודע מאשר מהדבקה .הבריאים המתחסנים עושים זאת על בסיס ספק שמא ידבקו וספק ידביקו אחרים ויסכנו אותם , האם זה ספק של ספק פיקוח נפש ועוד לא של האדם אלא של סביבתו?האם הפסיקה נשענת על רוח הקודש של הרב קנייבסקי גדול הדור או שיש איזשהו הסבר הלכתי שעליו נשענת הפסיקה.?ומה באשר לרבנים העוסקים ברפואה המזהירים מפני השלכות החיסון ויחד עם זאת אומרים שהם קטנים לעומת הרב קנייבסקי? האם מי שלא מתחסן ובריא ברוך השם , עובר על וכל אשר יורוך? או שיש בעניין זה בית שמאי ובית הלל?? מאד מבקשת להכנס לפרטים כדי להבין.
תודה רבה ורפואה שלמה לכל עם ישראל.

תשובה

שלום וברכה

לאחר בירור העניין על פי מומחים שגדולי ישראל סומכים עליהם הוחלט שזה מגדר ההשתדלות שלא להזיק לעצמו ולא להזיק לאחרים. אין זה פסיקה על פי נבואה אלא  על פי בירור שלהם מול המומחים.

גדולי המומחים מסבירים שהסיכון הוא אפסי והריווח הוא גדול להינצל מכל מיני וריאצות שלא יודעים במי הם יפגעו בסיבוב הבא ולכן יש להתחסן לפי הוראת גדולי הדור.

גם אם נקבל את ההנחה שלאנשים בריאים אין צורך להתחסן על פי האמת הרי שמאחר והממשלה מחליטה שהמדינה סגורה ומסוגרת עד שרוב רובם של העם יהיו מחוסנים, מצווה להתחסן כדי למנוע ביטול תורה וכו'

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חיסוןקרוונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה