הלכות ומנהגים
כהן שנולד בלי שיניים לעניין עבודה בבית המקדש
- י"ד שבט התשפ"א
שאלה
ראיתי תשובה באתר הידברות כדלהלן:
שלום רב,
בפשטות מכיוון שאמר במשנה (מסכת בכורות דף מד עמוד א) שטעם הפסול של כהן שנשרו שיניו לעבוד במקדש הוא מפני מראית העין. וכתב רש"י (שם דף מג עמוד ב) משום מראית העין - כגון הנך דקחשיב במתני' משום מראית העין שמאוסין לראות כגון שנשרו ריסי עיניו ושנטלו שיניו. ע"כ. לפי זה אם השתילו לו שיניים תותבות ואין ניכר כלל שהן תותבות, יותר לא שייך הטעם של מאוסין לראות, וממילא יהיה כשר לעבוד במקדש. וכן נקט הרב יצחק זילברשטיין שליט"א בספרו חשוקי חמד על מסכת בכורות (עמוד תפג).
בברכה,
הלל מאירס
התשובה אמורה גם במקרה שהכהן נולד מראש בלי שיניים {ולא שנפלו שיניו}?
תודה רבה לכם
תשובה
שלום רב,
לכאורה הוא הדין והוא הטעם.
בברכה,
הלל מאירס
להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il