רעידת אדמה בשביל הומואים, האכן כך???

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שמעתי חבר כנסת דתי אומר אתמול שאעידות האדמה הם כתוצאה ממשכב זכר איפה זה כתוב זה נכון תודה

תשובה

שלום וברכה בתלמוד שלפנינו ישנן כמה וכמה סיבות שיכולות לגרום לתוצאה האיומה של רעידת אדמה, ואחת מביניהם הוא אכן חטא משכב זכר. אבל אינני יודע מי גילה רז זה לח"כ החשוב שיחיה שהסיבה הנוכחית הוא בדיוק משכב זכר, לי נראה שעדיין לא הוטהרנו גם מהגורמים האחרים, כך שאין אתנו יודע בדיוק להצביע איזה חטא הביאה את הרעידות האחרונות שבחסדי ה` לא הביאו לנפגעים. וזה לשון התלמוד (ירושלמי מסכת ברכות פרק ט הלכה ב): "אליהו זכרונו לברכה שאל לרבי נהוריא מפני מה באים זועות [רעידות אדמה] לעולם, אמר ליה בעוון תרומה ומעשרות!.

כתוב אחד אומר תמיד עיני ה` אלהיך בה, וכתוב אחר המביט לארץ ותרעד יגע בהרים ויעשנו, הא כיצד יתקיימו שני כתובים הללו בשעה שישראל עושין רצונו של מקום ומוציאין מעשרותיהם כתיקונם תמיד עיני ה` אלהיך בה מראשית השנה ועד אחרית השנה ואינה ניזוקת כלום, בשעה שאין ישראל עושין רצונו של מקום ואינן מוציאין מעשרותיהם כתיקונם המביט לארץ ותרעד. אמר ליה, בני, חייך כך היא סברא דמילתא, אבל כך עיקרו של דבר אלא בשעה שהקב"ה מביט בבתי תיאטריות ובבתי קרקסיות יושבות בטח ושאנן ושלוה ובית מקדשו חרב הוא אפילון לעולמו להחריבו, הדה הוא דכתיב שאוג ישאג על נוהו - בשביל נוהו. אמר רבי אחא, בעון משכב זכור, אמר הקב"ה `אתה זיעזעתה איברך על דבר שאינו שלך, חייך שאני מזעזע עולמי על אותו האיש`.

 ורבנן אמרי, מפני המחלוקת !!!. בתלמוד הבבלי (ברכות נט עמוד א) הביאו רק את הסיבה עליה הצביע אליהו הנביא, שהוא כתוצאה מחורבן בית המקדש וגלות ישראל, וכך כתוב בגמ`: "האי גוהא [רעידת אדמה] מהו, בשעה שהקדוש ברוך הוא זוכר את בניו ששרויים בצער בין אומות העולם מוריד שתי דמעות לים הגדול וקולו נשמע מסוף העולם ועד סופו והיינו גוהא". "ורב קטינא אמר, סופק כפיו שנאמר (יחזקאל כ"א) וגם אני אכה כפי אל כפי והניחותי חמתי, ..ורבנן אמרי בועט ברקיע שנאמר (ירמיהו כ"ה) הידד כדרכים יענה אל כל ישבי הארץ, רב אחא בר יעקב אמר דוחק את רגליו תחת כסא הכבוד שנאמר (ישעיהו ס"ו) כה אמר ה` השמים כסאי והארץ הדם רגלי". וכמובן שאלו הן ענינים רוחניים שאין לנו בהםכל מושג, אלא שלכל פעולה רוחנית ישנה השלכה גשמית גם בעולם הזה המשולשל מהעולמות העליונים, וכאן זה מתבטא ברעידת אדמה.

בהצלחה - מנשה  ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה