שאל את הרב - כללי

מה המקור לכך שלפני ביאת המשיח ירדו נשמות לקבל תיקון מהיר?

  • כ"ו שבט התשפ"א
אא

שאלה

ראיתי שיעור של הרב זמיר בו הוא מביא שבקבלה נכתב שלפני ביאת המשיח ה' יוריד הרבה נשמות, ויתן להן תיקון מהיר בו הן סובלות ייסורים וצרות, וזה יזרז את הגאולה, וזו הסיבה שהייתה שואה.
השאלה שלי פשוטה: מה המקור בזוהר/בקבלה לדברי הרב? (לגבי ירידת הנשמות והתיקון המהיר וכל זה). 

תודה רבה על עזרתכם

תשובה

שלום רב,

כפי הנראה הכוונה למה שכתב בספר שומר אמונים (מאמר השגחה פרטית פרק י) ודע כשאדם מצטער על ידי אחרים, כגון על ידי חבירו שמכהו או מבזהו או יורד לפרנסתו, ומקבל באהבה ובאמונה לכבוד בוראו, אז מדריגתו גבוה בזה הבחינה, ונתעלה יקרא דקודשא בריך הוא לעילא לעילא. וכל שכן אם אדם מצטער על ידי נכרי ממש, אז מתכפרים בזה עוונותיו ביתר שאת וביתר עז בלי שיעור, וצערו עולה לפני כסא כבודו יתברך שמו יותר מן הכל וכו'. וכל שכן אם ח"ו בר ישראל נהרג על ידי נכרי ח"ו, אז הגם שהוא רשע ח"ו מתכפרים עוונותיו, מה שאין כן אם היה נהרג באופן אחר היה כפרתו מעט וכו'.

והמשיך וכתב שם (פרק יא) והנה הקב"ה ברוב רחמיו וחסדיו על עם קדשו שלא ידח ממנו נדח, עכשיו שקרובה שנת גאולתנו במהרה בימינו, וכדי שיבואו כולם לתיקון, סיבב סיבת כל הסיבות שיצטערו עכשיו ישראל הקדושים על ידי נכרים דייקא, שזה התיקון הוא במהירות בלי איחור ובלי שאת. כמו שאמרו הצדיקים ומובא בספרי חכמה שכל הנהרגים בשפאניען ובפורטוגל בגזירות השמד, וכל אותו הדור היו גלגולי הנשמות מזמן בית ראשון שעבדו עבודה זרה, והיה תקונם שיקדשו שם שמים במסירת נפשם על קידוש ה', וזה היה גמר תיקון נפשם, שיש שפגמו על ידי מעשה ממש ונצרכו ליהרג ממש, ויש שהיה פגמם רק במחשבה ובדיבור או לסייע לאחרים, ונצרכו להצטער ולברוח ונמלטו, ככה כל אחד לפי ערך תיקון נפשו. ע"ש.

בברכה,

הלל מאירס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ימות המשיחגלגולי נשמותשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה