חיפוש עבודה ועוד

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה! 1.אני נמצאת בפרשת דרכים של חיפוש עבודה.ההתלבטות שלי אם לחפש באפיק חילוני כגון:נציגת שרות לקוחות של חברה קופאית וכדו` או להשאר במגזר החרדי בעבודות כגון:סיי`עת,מדריכה בפנימי`ה לבנות.(למדתי הוראה ואני לא רואה את עצמי כרגע עובדת בזה). אני גם שוקלת את האפשרות ללמוד מקצוע נוסף אך גם פה האפשרויות למגזר החרדי מצומצמות אם אני מעונינת במקצוע טוב.מה עלי לעשותההצעה של מדריכה בפנימי`ה ושל נציגת שרות לקוחות רלוונטיות ממש לעכשיו!!! 2.אבי הביא אשכוליות מגינה פרטית של חבר חילוני שרחוק מאד מלהקפיד על הילכות שמיטה.השאלה היא כזו:לפי הידוע לי אשכוליות כמו כול פירות ההדר מותרים בקני`ה חופשית מהשוק אז אין את החשש שהאשכוליות גדלו השנה. אך סביר להניח שהוא השקה את העצים. האם האשכוליות מותרות באכילה 3.האם יש דרך כלשהי כן להתיר לאכול בצלשום קלוף שעבר עליו הלילהאני אישית זורקת אותם.

תשובה

שלום וברכה

בין שני הבחירות, יש להעדיף לעבוד במקום חרדי, ובפרט במקום שתוכלי להשפיע על אחרות וכן לעסוק ברוחניות דבר שגם יוסיף לך באופן אישי. אם את צריכה עוד התייעצות בענין אשמח לסייע. האשכוליות חייבות במעשרות ומותרות באכילה.

בצל שום קלוף אפשר למולחם בלילה, וכך יהיו מותרים באכילה למחרת. אבל לאחר שעבר עליהם הלילה אין להתיר. בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה