בחירת נוסח

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלוב רב. אני בתהליך גיור.ומטעם הקורס קיבלתי סידוק רינת ישראל ספרד,של אשכנזים. אני יודעת שאין הרבה הבדל בין הנוסחים בעדות השונות.אבל למרות זאת אני רוצה להיתפלל ולברך בצורה האידיאלית. יש את האר"י שהבנתי שהוא "טוב".וכשהייתי בהרצאה של הרב יצחק פנגר הוא בירך על המים ואם האוזן לא מטעה אותי בתימנית. האם זה נכון ההגיה הנכונה היא התימנית יש לי את האפשרות הבחירה,ואני רוצה לדעת מה עלי לבחור. בהזדמנות זו שאני שואלת אותך,אני רוצה לשאול מה עליי לעשות בקשר לעשה לך רב.מאיפה אני אמצא לי רב שאוכל לשייך אותו להגדרה הזאת.הרי אני צריכה גם להתחבר אליו. תודה.

תשובה

שלום וברכה

ישנן נוסחאות שונים ולפי המבואר בספרי הקבלה ישנן שנים עשרה שערים בשמים לקבלת התפילות, וכל עדה ונוסח יש לה שער מיוחד, כך שכל אחד צריך לשמור על נוסח אבותיו. אחרת היא לגבי הנוסח של האריז"ל שלפי המבואר זהו כמין `שער כולל` שאפשר להתחבר דרכו לכל שערי השמיים, כך שאת הנוסח הזה אפשר להתפלל גם מי שאבותיו לא התפללו כך. זה אכן מתאים למי שמתגייר. ואינו שייך לשבט מסויים משנים עשרה השבטים.

ההגיה התימנית, [לא מדובר על הנוסח], היא כנראה ההגיה הכי קרובה למקור, מאחר והתימנים לא גלו ממקום למקום כמו שקהילות ספרד וקהילות אשכנז הלכו מגולה אל גולה, וזה גרם לשינויים מפליגים בהיגוי. התימנים ישבו על מקומם מאז בית ראשון ולכן ההגיה השתמרה אצלם באופן יותר מדוייק.

אולם גם בהיגוי אפשר בהחלט לקבל את ההגיה הכללית, וההגיה הרווחת כיום בארץ ישראל בציבור הכללי הוא ההגיה הספרדית, בה מתפלל מרן רבי עובדיה יוסף שליט"א והרוב הניכר בארץ ישראל. לגבי בחירת רב, שתוכלי להתייעץ עמו, צריך לבחור את הרב מאיזור מגורייך, ולאט לאט תתחברי אליו, אם לא תרגישי עמו בנוח, אפשר תמיד להחליף. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה