התגיירות, מטרה ?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אמרת שיש גויים שהמטרה שלהם בעולם הוא התגיירות..זה התיקון אבקש שקצת תרחיב

תשובה

שלום וברכה

אכן יש גויים שהמטרה שלהם ותכליתם בחיים הוא התגיירות, לפי המבואר בספרי הקבלה, הרי שבחטא הראשון של אדם הראשון ועוד לפני כן כתוצאה מהמושג הקבלי הנקרא `שבירת הכלים` נפלו ניצוצות קדושה בכל מערכת הבריאה, וגם בעולם העליון שממנו נאצלו נפשות גויי הארץ נפלו ניצוצות קדושה, וחלק מעבודת העם היהודי הוא להחזיר את ניצוצי הקדושה למקורם, כך שגויי הארץ המתגיירים משיבים את ניצוצות הקדושה -שנמצאים בעולם שמשם באות נפשות הגויים- למקורם בקדושה.

ולכן אמרו חז"ל שלא גלו ישראל לארבע כנפות תבל אלא בכדי שיתווספו עליהם גרים, שאותם נפשות גויים שיש להם קשר אל הקדושה יתוודעו אל קדושת העם היהודי, ויתעוררו להתגייר ולהחזיר את ניצוצי הקדושה שבהם אל מקור הקדושה.

וזהו תכליתו של אותו גוי ולשם כך הוא בע לעולם, להחיש את התיקון השלם שיהיה באחרית הימים. זאת ועוד, בשעה שהחזיר הקב"ה עם התורה על כל עמי תבל וכולם מיאנו לקבל את התורה כל אחד מסיבותיו הוא, כנדרש בדברי חז"ל, עד שנמסרה התורה לעם ישראל, מבואר בספרים שהיו מעטים מבין הגויים שכן רצו לקבל את התורה, אלא שמכיון שרוב העם מיאן לקבל את התורה פנה המלאך אל עם אחר, וכך הלאה, אולם אותם נשמות גויים שכן רצו לקבל את התורה נתן להם הקב"ה את העניין של גירות, שישובו בגלגול ובזמן העתיד הם יתעוררו בהתעוררות עליונה להידבק לעם היהודי, ולשמור את התורה אותה רצו לקבל לפני מתן תורה לעם ישראל.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה