חברה והשקפה

כל מה שה’ עושה לטובה! איפה יש בדבר הזה טוב?

  • א' ניסן התשפ"א
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
אני מאמינה בהקב"ה מאוד. הייתה לי נפילה באמונה, אבל היא חזרה, אני לא כמו בעבר לצערי, אבל אפשר לשנות.
מה שאני רוצה לשאול זה שהרי כל מה שה' עושה - הכל לטובה, גם אם אנחנו לא רואים אותה. אני יצאתי תקופה קצרה עם בן, והיה לי קשר טלפוני עם בנים. אני מצטערת על זה מאוד, וזה לא עשה לי טוב בכלל, וזה ידפוק לי את העתיד עם בעלי, בטוח. אז איפה הטובה בזה שה' נתן לי? אני לא שמרתי נגיעה, שזו עבירה, והיה לי גם כאב של פרידה. איפה יש פה טוב? יש פה רק רע, דבר רע מאוד שעשיתי. כל אדם עושה טעויות, אז זה טוב לטעות? לא מצליחה להבין את זה.
וגם עוד משהו, שאני מרגישה נורא רע כלפי הקב"ה. אני מודה כל יום על מה שיש לי, גם הטוב וגם הרע, שהכל לטובה, אבל אני לא מצליחה להתפלל. למה כ"כ קשה לי לפתוח סידור ולהתפלל?
תודה מראש

תשובה

שלום וברכה

ניסיונות של חטא הם לטובתינו בכל צד כי אם ננצח את היצר הרע על ההתחלה מה טוב ומה נעים והיה זה שכרינו. זה מטרת הניסיון שה' שולח לנו, ה' רוצה שננצח ובזה נזכה לחיי העולם הבא וזוהי המטרה שלמענה נשלחנו לעולם לקבל ניסיונות ולעמוד בהם.

גם אם לא עמדנו בהם הרי שיש דרך התשובה שבזה את זוכה לעלות בדרגה וגם זה מעלה גדולה וריווח עצום שיש מהניסיון. הרי לאחר התשובה החטאים הופכים לזכויות ובזה הוא מקבל שכר גדול וזה כל מטרת ביאתנו לעולם.

הקושי בעבודת התפילה הוא מהרבה סיבות והיסוד שבדבר שעבודת ה' אינה קהל לעולם, דבר שהוא קל וזורם אינו מוגדר כעבודת ה'. יש ללמוד על עבודת התפילה ועל מעלתה ולעמול קצת על חיבור לתפילה ואז זוכים להרגיש טעם בתפילה. אציע לראות את ההרצאות הבאות לקבל טעימה על מעלת התפילה

 

הרב זמיר כהן - תפילת שחרית על פי הסוד:

כח התפילה - הרב יצחק פנגר:

מהו כוחה של תפילה? האם תפילה הבוקעת מהלב יכולה לשנות משהו? האם אלוקים חייב להיענות לתפילותינו? ובכלל, מהו הנוסח הקבוע שבתפילה, האם לא יותר נוח שאתפלל על מה שאני מרגיש? הרב יצחק פנגר עוזר לנו להבין את הכח הגדול שבידינו:

הרב זמיר כהן: מה עושים כשמרגישים שקשה להתפלל?

האם צריך להתפלל דווקא בנוסח שבסידור, או שמספיק לדבר עם בורא עולם במילים שלי? כמה תפילות אישה חייבת ביום? היכן בתפילה אפשר לבקש בקשות אישיות? הרב זמיר כהן בקטע קצר ומחכים:

נשמח לסייע לך עוד. 

עלי והצליחי,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ניסיונותתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה