איך לשכנע להאמין

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

רציתי לדעת איך אפשר לקרב את החבר שלי לתורה אני בחורה בת 20 שבגיל 15 חזרתי בשאלה, נשארתי מאמינה אך לא קיימתי מצוות. כרגע בעקבות כמה הרצאות ששמעתי אני מתחילה להתקרב חזרה. יש לי חבר שנתיים וחצי אנחנו מאוד רציניים לגבי הקשר הזה. הבעיה היא שהוא בנאדם שלא מאמין בכלום שאני שואלת אותו על אלוקים ומנסה להביא אותו למצב, שיפסיק לחשוב שאין כלום ואנשים נולדים ומתים ובזה זה נגמר הוא כל הזמן מנסה להתקיל אותי בשאלות שמה לעשות לא תמיד יש לי תשובה אליהם.. אני לא יודעת הכל הוא אומר שכל הדברים האלו זה דברים שטותיים שאנשים בוחרים להאמין בהם כדי שיהיה להם במה להאחז. זה ממש קשה לי שהוא חושב ככה ובא ממשפחה כזו ואני לא יודעת איך להצליח לשנות לו את הגישה ולגרום לו להבין שיש בורא לעולם. אני לא רוצה שיחזור בתשובה וילך לישיבה רק בסך הכל שיאמין באלוקים ילך מצידי רק ביום הכיפורים לבית כנסת.. אבל שיעשה משהו ולא יבוא איתי למשל לבית הכנסת בגללי וישב בחוץ.

תשובה

שלום וברכה

אשרייך שאת חוזרת לבורא עולם ולדרך האמת, כמה שמחה ותענוג את גורמת לאוקינו בכך שאת חוזרת איליו כל הפמליא של מעלה שמחה לראות שבת אובדת חזרה אל בוראה ומתקרבת אל אביה שבשמים.

עלי והצליחי!!! האמונה בבורא עולם ובנותן התורה אכן מחיבת קיום מצות מעשיות, כי כך רוצה הבורא וקשה מאוד להפריד ביניהם, ולכן חבירך שמתקשה בקיום המצות מנסה להצטדק בכך שאין בורא, כי באם יאמין בבורא הדבר יחייב אותו לקים מצות, דבר שהוא לא מעוניין בו כעת. הדרך הטובה היותר להביאו אל האמונה היא בהליכה לסמינר, שבו ישמע את דרך האמונה דרך ה`, ואני מציע לך ללכת איתו לסמינר יחד ואת יכולה להתחייב לו שאם הוא יכחיש את המרצים ויוכיח לפות לך שאין בורא גם את עוזבת הכול, ובאם יווכח ששי בורא אז הולכים יחד בדרך ה` ומתקדמים יחד.

אין לך לחשוש הדבר ברור ביותר שחבירך ישתכנע ויאמין במציאות הבורא ובתורת ה`, ותוכלי להקים יחד בית נאצמן לה` ולתורתו כרצונך הטוב. את צודקת שאין כל טעם שיעשה דברים בשבילך הדבר לא יביא לך כל ולו כל תועלת, וכמובן שזה ל איחזיק מעמד, וחינוכו לילידם תהיה על דרך הכפירה דבר שיביא לחיכוכים רבים בהמשך חייכם, והדבר אינו מומלץ כלל ועיקר. בהצלחה רבה - והמשיכי בדרכך העולה מעלה מעלה - ואשמח לעזור לך שוב בענין או בכל ענין אחר - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה