חברה והשקפה

נפילה של אדם חשוב. מה קרה.

  • ד' ניסן התשפ"א
אא

שאלה

לעיתים ישנם מצבים מבלבלים , לא תמיד הם דורשים את התייחסותנו או את דעתנו אבל הם גורמים לזעזוע קל ,לדוגמא , אנשים שתפסת מהם מאוד ואז פתאום מוגשת מולם תלונה .. עכשיו ברור לי שיש סיכוי טוב שזאת תלונה שווא אבל אי אפשר לדעת אף פעם .. אני מעדיפה לא לכנס לזה אבל קשה להתעלם לגמרי ..

תשובה

שלום וברכה

עד ביאת המשיח לא יחדלו שקרנים צבועים ונוכלים בקרב הארץ. גם מי שחשבת שהוא אדם טוב לשמים וטוב לבריות יכול להיות שמחר יתבררו עליו דברים נוראיים בכל העניינים. יצר הרע אינו בוחל בשום קרבן לא רב ואל עשיר ולא עסקן ולא אדם פשוט את כולם הוא מנסה להפיל ברשתו ולפעמים האדם לא מצליח לעמוד בניסיון ונופל למרות הכובע הרבני המכובד שעליו ולמרות שהוא עסקן מוכר ולמרות שאם היה מצליח להשתמש בשכלו היה מבין שהוא יכול לאבד את כל הקריירה שלו עקב השטויות שהוא נופל בהם. על כך אמרו חכמים שאין אדם חוטא אלא אם כן נכנסה בו רוח שטות. וכי יש לך שטות גדולה מזו שאדם מכובד חוטא בהנאה רגעית למרות שהוא יכול להפסיד את כל עולמו גם את העולם הזה וגם את העולם הבא.

על כל אחד ואחד מאיתנו מוטלת החובה ויש לנו את הזכות לעבוד את ה' כראוי ואף אם נשמע על משיהו שהוא קרס מול היצר הרע לא נישבר אלא נמשיך לרצות להצליח בעבודת ה' וה' יעזור שכל אחד ואחד יצליח לעבוד את ה' כראוי ולא יפול ביד יצרו ואם יפול ביד יצרו יתגבר וישוב לבוראו וייסלח לו.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:נפילהחטאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה