תפילה ועוד

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אין לי זמן בבוקר להתפלל ולרוב לא יוצא לי להתפלל במשך היום. לאחורנה השתדלתי יותר להתפלל, אבל עדיין לא קבוע לי בלב וגם באופן מעשי לא יוצא להתפלל.האם מותר לי לקרוא ק"ש בבוקר ואחרי כמה שעות למשל, ב 11 או 12, להתפלל תפילת 18 2.בזמן האחרון קרה לנו 3 פעמים בזמנים שונים ששכחנו אוכל על הגז ונשרפו לנו סירים,בפעם אחת עלתה אש אפילו בסיר כששכחנו שמן..,האם להיתפס במחשבות שמשהו לא בסדר איתנו וצריך לבדוק מזוזות,ללכת לרב, וכו` בעלי נגד כל הדברים האלו.. אני גם הרבה פעמים נשרטת מכל מיני דבריםהאם גם בזה יש משהו מהזה בא להגיד לנו בעלי היה מקפיד ללמוד תורה בתקופה מסויימת ואז הפסיק מכל מיני סיבות ואז קצת חזר ושוב הפסיק ..הוא גם החל לכתוב מגילה וכ חודשיים הוא הפסיק האם יש לכל זה קשר אני ממש במצב לא טוב...תודה רבה על עזרתכם הרבה כבוד הרב!!!!

תשובה

שלום וברכה

קריאת שמע מותר כל היום, תפיללה את יכולה להתפלל שמונה עשרה בבוקר שלשם שחרית אחר הצהרים לשם מנחה ובלילה לשם מעריב, אין לך כל הגבלה, בענין, אין כל קשר לנשים בין קריאת שמע שאינהחובה כלל, ולבין שמונה עשרה שכשתמצאי את הזמן תתפללי את התפילה הראוייה באותו זמן. דברים אלו שקרו לך הם דברים שכיחים ואין להיתפס להיסטריה ולחשש, ויש לקבל את היסוריים האלו (אפי` קטנים) באהבה ולומר שיהיה כפרת עוונות. מזוזת יש לבדוק אחת לשלוש וחצי שנים, ולכן אם לא בדקתם את המזוזות בזמן האחרון יש לבדוק שוב.

וללא קשר לכל האמור בור שאי לימוד תורה בכל יום ממעט את ברכת ה` והבית נפסד הרבה גם בעלך וגם את, אם שיעור פלוני לא מוצא חן בעיניו שיקח שיעור אחר, ישנם כיום שיעורים רבים בכל מקום ובכל עת בכל מקצוע ובקל אפשר למצוא את הלימוד המועדף, וכן אפשר ללמו את הדף היומי באינטרנט או כל דף אחר בש"ס באתר ויש שם אתר שיעורים בכל הארץ ובעז"ה התחזקותו בקביעת עיתי לתורה תביא בביתכם אושר רב. שבת שלום - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה