האם זו מצווה לגייר בן זוג אחרי חתונה אזרחית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני חיה בחול מזה שנים וכל בחור יהודי שהכרתי איכזב אותי אכזבה גדולה. לאחר שנים בגלות ושמירת כשרות והידבקות ביהדות ובמציאת בן זוג יהודי הכרתי בחור גוי עם נשמה גדולה וערכים שלא מצאתי בבחורים היהודים שהכרתי. אנחנו מאוהבים ואני במלחמה עצמית גדולה האם לעשות את הצעד ומאד רוצה לדעת אם ייחשב לי הדבר כמצווה גדולה אם אגרום לו להתגייר בשבילי. תודה.

תשובה

שלום וברכה

כמה מצער הדבר, שעקב קושי גדול ככל שיהיה עזבת את אלוקייך ואת חיי הנצח שלך כעם אשר בו בחר ה` להיות נאמנים לו לשמור מצוותיו ולבל להינשא לגויים אשר אינם בני המלך, וכמה כואב הדבר שיהודיה שהייתה יהודייה כשרה ויראת שמים מרשה לעצמה לבגוד בתפקידה כעם הנבחר לה` ולהתבולל בין האומות.

ודעי כי אף שמבחינת הגוף בעצמו הוא דומה מאוד לגוף של מי שאינו יהודי, אולם האמת הברורה הוא כי בגופות בני ישראל המשיך הקב"ה אור עליון הנקרא נשמה, ששורש הנשמה מתחת כסא הכבוד, הנשמה הזאת הוא חלק אלוה ממעל, והוא גבוה יותר משורש ההאצלה הנקראת בשם `מלאך`.

לעומת זאת, בגופות הגויים לא המשיך הקב"ה את אותו אור עליון, מאחר והם מיאנו לקבל את התורה הקדושה המאוחדת בשורש נשמת ישראל, לכן לא זכו להמשכה עליונה הזאת של הנשמה היהודית, והשורש המחיה ומקננת בגויי הארצות היא הארה תחתונה משבעים כוחות עליונים, שהם הרבה הרבה נמוכים ממעלת נשמות ישראל. ראשית ההארה מהשורשים הנ"ל, נמשכים כבר בתוך הזרע הנוזל בגוף בשעת היחסים, כשעם הזרע היהודי מתאחד השורש העליון של הנשמה היהודית, קרי, חיים יהודיים, ועם זרע הגוי מתאחד השורשים התחתונים משם הוא עצמו נובע, קרי, חיים לא יהודיים.

ולכן המערב זרע אל חי בגוף בת נכר, אין לשער ואין לתאר גודל הפגם שהוא עושה בזה שהוא ממשיך חלק אלוה ממעל, למקום טומאה לפי דרגתו, ובספרים הקדושים זה נמשל למי שלוקח את ראשו של המלך וטובל אותו בתוך האסלה של בית כסא מלוכלך, סליחה על ההשוואה, אבל זה באמת כך. אין, ולא יכולה להיות, קשר נשמתי בין יהודי לגוי, הבדלים הרוחניים שבמקור הרוח המחיה אותם הם עצומים מעל כל קנה מידה, ואם אומר שהמרחק ביניהם הוא כמיליארד שנות אור, גם אז מיעטתי בשיעור המרחק האמיתי שביניהם.

ולכן אסור לך בהחלט להמשיך לגור עם בעלך הגוי , ודעי לך את גודל הפגם בעולמות הרוחניים בזה שאת ממשיכה לחיות עם גוי, ועונש העושה כן הוא כרת - נשמתו נכרתת לגמרי משורש נשמות ישראל כ"ז שלא שב החוטא בתשובה. ואין הנשמה יוצאת מהגיהנם לעולם כמבואר בגמ` ונידונת יחד עם נפש הנכרי, ודבוקה בו ככלב מבלי יכולת להיפטר ממנה, כמה קשה הוא עונש זה שהנשמה נידונת לנצח נצחים עם טומאת הגוי מבלי יכולת להיטהר.

ועוד האריכו הרבה בעונש העושה כן. ואינני רוצה להפחידך יתר על המידה, בעוונשי הגיהנם הקשים המבוארים בדברי המקובלים. אשר על כן הביטי נא כמה מצבך חמור מאוד בכך שאת חיה עם גוי. גירות ללא קבלת עול מצוות אינה גירות כלל, ולכן אם הוא אינו מתכוון לקבל עול מצוות כשבת כשרותטהרה ברכות ועוד ועוד כאשר ידוע לך, הוא לא יהיה גר ולא תרויחי מכך כלום. אך אם דעתו להתגייר עקב הכרה עמוקה בתורת האמת ובדרך ה`, ויקבל עליו עול מצוות, ללא קשר אילייך, אכן תינצלי מכל החטאים, ותזכי לשוב לתורת אלוקינו ולמצותיו. ואברכך שה` יאיר עלייך אור גדול ותזכי לחזור איליו באמת כאשר היית בשמירת שבת וכשרות וכל המצות כולם. המקווה לישועת ה` - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה