זוגיות- הרבה שאלות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בנוגע להרצאתו של הרב יצחק פנגר על האהבה. כמה שאלות חשובות (כבר שאלתי אבל כנראה שזה לא נשלח כי אינני מוצאת את השאלה באתר) 1. אם אדם אוהב את בן זוגו לכן הוא ידאג להעניק לו כל הזמן או האדם נותן ומעניק לבן זוגו אז הוא יאהב את בן זוגו 2. אם בן אדם מעניק ומעניק לאחר אך גם אינו מקבל את אותו יחס מהשני ז"א יחס פחות טוב, כמה עוד אפשר לאהוב הרי זה אמור להיות הדדי 3. האם בזמן חברות, כאשר יש הרבה ירידות או יחס פחות טוב של אחד כלפי השני או עבר לא טוב של אחד מהם שמתגלה והוא מאוד מאוד מציק לשני, האם גם על כך נמדדת האהבה אם האדם שמציק לו מאוד העבר של השני מסיים את הקשר כי אינו יכול יותר והוא אומר שהוא אוהב אך אינו מסוגל פשוט, האם זו אהבה 4. אם אדם אוהב כל אחד מישראל כמו את עצמו (המצב האידיאלי) מה ההבדל בין אנשים זרים מישראל לבין בעלי אשתי אשמח אם תענו לי בהקדם, תודה מראש!

תשובה

שלום וברכה

לאחר הבדיקה של בן הזוג ולאחר שנחליט שהוא ראוי לאהבתנו נתחיל להעניק לו ולהשקיע בו ולקנות את אהבתו אילינו בכל דרך וכשם שאת מעניקה לבן זוגך כל בן הזוג המרגיש באהבתך איליו יחזור ויעניק לך , אם בן הזוג יתעלם אנו נחליט שהוא אינו ראוי לאהבתנו ונחליט להיפרד.

וכן אם מישהו נודע לו דבר של הונאה ומחליט הוא שאין האדם ראוי לאהבתו יותר אין בכך משום הוכחה לאהבה לא אמיתית אלא על החלטה להפסיק לאהוב ואם כבר האהבה היא גדולה עד מאוד על כך נאמר על כל פשעים תכסה אהבה.

החובה לאהוב את אשתו היא גדולה יותר מכל אדם , ואם בכל אדם נאמר ואהבת לרעך כמוך הרי באהבת האשה נאמר ומכבדה יותר מגופו, ויש לו לתת לו יותר מיכולתו להבדיל מאדם רגיל שחייך קודמים, וכל הקרוב אילייך יותר את תעניקי לו יותר ויותר וכמובן האישה שהיא חלק מנשמת הבעל ועל כן נעניק לה יותר מכל אחר.

בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה