איומים בעונשים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני מגיעה מבית חילוני ולפני כשנתיים התחלתי להתקרב ליהדות, אך יש דבר אחד שמאוד מפריע לי הוא כל נושא העונשים, מאוד מרגיז אותי שאומרים לי לשמור שבת כי אם לא אז אקבל עונש, אז איפה זכות הבחירה חשוב לי לציין שברור לי שהדת היא הדרך הנכונה ואני מתחילה לשמור שבת כהלכתה אבל הסיבה האחרונה שאני עושה את זה היא פחד מעונשים ולהפך זה גורם לי להתנגדות גדולה לכל הדת כשאני שומעת על עונשים

תשובה

שלום וברכה

גם אותי זה מאוד מאוד מרגיז לקרב יהודים לחיי תורה ומצוות תוך כדי איומים בעונשים וכו`, זאת לא הדרך הנכונה, ובאתר ובערוץ `הידברות` לא תשמעי דיבורים מן הסוג הזה, בעזרת ה`. גם לפי ההלכה, אלו המוגדרים כ`תינוקות שנשבו` שזוהי ההגדרה ההלכתית לאלו שגדלו בבית חילוני ולא קבלו חינוך יהודי שורשי, אינם חייבים בעונש על מעשיהם כל עוד מעשיהם נבעו מתוך חוסר ידיעה.

הדרך הנכונה להביא את ערכי היהדות לאלו שהתחנכו על ברכי התרבות החילונית היא רק על ידי הצגת האור והנועם שיש בשמירת התורה ומצוות בעולם הזה ובעולם הבא, ויש הרבה הרבה פנים חיוביים להתמקד בהם לפני שפונים לאפיקים המפחידים.

`מסכת גיהנום` הייתי מרצה רק לפני אנשים דתיים שגדלו על ברכי היהדות ומכירים טוב טוב את האמת ויודעים כי היצר הרע הוא זה שמכשיל אותם. וגם לפניהם, לא זה המטרה לעבוד את הקב"ה מתוך יראת העונש אלא מתוך אהבה, ויראת הרוממות.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה