יש לי כמה שאלות..

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש לי כאלה שאלות שעלו לי לראש..אם אתם יכולים בבקשה לענות לי עליהם אני אשמח מאוד...אז ככה.. 1. הייתי באמריקה וראיתי כמה מוזאונים גדולים על הדינוזארים..אני לומד תנך בבית ספר ואומרים משפט שרשום בו "התנינים הגדולים" זה קשור אחד לשני מה בעצם הדת אומרת על זה 2. אני מתגלח כבר הרבה זמן עם סכין..למה בעצם זה רע איזה סיבה מספיק טובה כדי שאני אקנה מכונה במאות שקלים (אני בן 17 ככה שזה סכום של שעות רבות מאוד של עבודה). 3. המורה שלנו לתנך דתיה ומסבירה לנו שהתורה סותרת את עצמה פעמים רבות..ומראה לנו 2 זוויות של המקרה..האם זה נכון ואם כן למה 4. האם לאחר החתונה מותר לעשות יחסי מין באופן חופשי או רק לצורך יצירת ילדים אני מקוה שתקבלו את השאלות שלי ותענו לי עליהם :) תודה רבה

תשובה

שלום וברכה א>ב. הסיבה היחידה היא שאלוקים אסר על עם ישראל להתגלח בתער ובתיר לנו להוריד את הזקן מבלי לפגוע בשורשי הזקן, ולכן במקום שתחטוא בכל יום בכך שאתה מתגלח בסכין אתה יכול לעשות כמעט אותה פעולה בדרך היתר במכונת גילוח כשרה, וברור לי שבשביל לעשות את רצון ה` שווה כל תרומה למען ה`.

ג. לא הבנתי את הרעיון של זוויותשונות הרי מקרה שקרה לא קרה בשני זוויות הכול קרה כפי האמת ואין משנים את האמת, אולי כוונתה שלפעמים שני חלקים בתורה שכתובים בצורה שונה, באים להשלים אחד את השני, ולתת לנו את כל הסיפור ומה שחסר פה השלים ה` שם.

ד. אכן אפשר לקיים יסים באופן חפשי בימי הטהרה וחובה לקיים יחסים גם כאשר אין אפשרות להביא ילדים.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה