למה לא רוצים לגייר את בת זוגי ?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, שמי יוסי אני חילוני מסורתי, אני נשוי באופן אזרחי לברזילאית מזה שנה, היא בארץ כבר 3 שנים. אני ואישתי מאוד רצינו שהיא תעבור גיור אורתודוכסי והיא אף למדה באופן עצמאי והשתתפה בשיעורי גיור (באופן לא רישמי). כאשר פנינו לרבנות בבקשה להתחלת הגיור באופן רישמי נתקלנו בגישה שלילית שאף גבלה בעוינות והובהר לנו שאין שום עניין שהגיור יצא לפועל. דרישה נוספת הייתה שעל מנת שאישתי תתחיל בקורס עלי לחזור בתשובה. אני חייב להגיד בכנות שמעולם לא הייתה לי כוונה שכזו ואני שואל האם זאת דרישה לגיטימית מיותר לציין שתהליך הגיור תקוע ואנו לא רואים תקווה באופק.. אם יש יעוץ למצבנו אודה מאוד. בתודה מראש

תשובה

זוהי ההלכה היהודית -הבלתי ניתנת לשינוי או הקלה-, מכוחה פועלות הרבנות האורטודוקסית, ואני מעתיק את דברי הרמב"ם (איסורי ביאה יג) בענין זה: "אל יעלה על דעתך ששמשון המושיע את ישראל או שלמה מלך ישראל שנקרא ידיד יי` נשאו נשים נכריות בגיותן, אלא סוד הדבר כך הוא, שהמצוה הנכונה כשיבא הגר או הגיורת להתגייר בודקין אחריו שמא בגלל ממון שיטול או בשביל שררה שיזכה לה או מפני הפחד בא להכנס לדת, ואם איש הוא בודקין אחריו שמא עיניו נתן באשה יהודית, ואם אשה היא בודקין שמא עיניה נתנה בבחור מבחורי ישראל, אם לא נמצא להם עילה מודיעין אותן כובד עול התורה וטורח שיש בעשייתה על עמי הארצות כדי שיפרושו, אם קבלו ולא פירשו וראו אותן שחזרו מאהבה מקבלים אותן שנאמר ותרא כי מתאמצת היא ללכת אתה ותחדל לדבר אליה.

לפיכך לא קבלו בית דין גרים כל ימי דוד ושלמה, בימי דוד שמא מן הפחד חזרו, ובימי שלמה שמא בשביל המלכות והטובה והגדולה שהיו בה ישראל חזרו, שכל החוזר מן העכו"ם בשביל דבר מהבלי העולם אינו מגירי הצדק.

ומפני זה אמרו חכמים קשים להם גרים לישראל כנגע צרעת שרובן חוזרין בשביל דבר ומטעין את ישראל, וקשה הדבר לפרוש מהם אחר שנתגיירו, צא ולמד מה אירע במדבר במעשה העגל ובקברות התאוה וכן רוב הנסיונות האספסוף היו בהן תחלה".

אין כאן דרישה מהרבנות כלפיכם, ההלכה לא מעוניינת שהיא תתגייר, יש כאן דרישה שלכם מהרבנות שתגייר אותכם, וכמובן שזכותה של התורה לתבוע קבלת עול מצוות כתנאי סף לכניסה לעם היהודי. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה