נרות להרוגים - ועוד

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. בראש ובראשונה שיהיה לך שבוע טוב ומבורך! יש לי 2 שאלות הראשונה היא שבחורה נמצאת בווסת מותר לה לגעת בסידור (בשביל להתפלל) מותר לה להיכנס לבית הכנסת מותר לה לשתות מהכוס של הקידוש ביום שישי אלה דברים שאני לא יודעת והייתי מאוד רוצה לקבל עליהם תשובה! ועוד שאלה אחרונה שעולה לי עכשיו ביום שישי בנרות שהדלקתי הדלקתי עוד 2 נרות נוספים לפצועים וההרוגים של הפיגוע בירושלים מה אומרים בדיוק בהדלקת הנרות האלו אמרתי החלמה מהירה לכל הפצועים ולהרוגים שתיהיה נשמתם צרורה בגן עדן זה בסדר בתודה והערכה רבה מאוד ........ אוסטרליהמלבורן

תשובה

שלום וברכה

מותר בווסת לגעת בכל דבר שבקדושה, ולהשתתף בכל תפילה בבית הכנסת, וכו`, כרגיל. דבר יחיד שכתוב בהלכה בענינים הנ"ל הוא שאין לאשה בימי הווסת להסתכל בכתב הספר תורה כשמגביהים אותה לאחרי או לפני הקריאה. אחרי ימי הווסת אף אם טבלת מותר גם את זה.

לפני הדלקת הנרות לעילוי נשמות ההרוגים יש לומר: לעילוי נשמות קדושי עם ישראל שנפלו באהלה של תורה בירושלים על ידי ישמעאלים צמאי דם, אנא ה` שור נא לתשפוכת דם הצדיקים, קרב נא קץ גאולתינו ונקום נקמת דם עבדיך השפוך, גרש נא את בן האמה הזאת מן הארץ, ותכלם ותשפילם ותכניעם במהרה בימינו. כלה שעיר וחותנו ויעלו לציון מושיעים.

בהערכה רבה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה