הלכות ומנהגים

האם יש סדר מסוים לקציצת ציפורניים?

  • כ"ב סיון התשפ"א
אא

שאלה

שלום הרב,
רציתי לשאול בבקשה לגבי קציצת ציפורניים, האם מותר לקצוץ בלילה? אם לא , מדוע? וכן, האם מותר לקצוץ ציפורניים בידיים וברגליים באותו היום?
והאם יש סדר מסוים לקציצת ציפורניים?
תודה,
מירית.

תשובה

שלום רב,

1. מותר, כי אמנם יש שנמנעו מלגזור ציפורניים בלילה על פי הקבלה, אולם על פי ההלכה הדבר מותר, וגם על פי הקבלה רבים סוברים שאין בכך כל חשש (יעויין שו"ת יחוה דעת חלק ד' סימן כ, וספר מנהגי הראש"ל חלק ב' פרק ו סעיף ט).

2. רבים נוהגים להיזהר שלא לגזור ציפורני הידיים והרגליים ביום אחד (יעויין משנה ברורה סימן רס סק"ו), אולם מנהג הספרדים שלא לחוש לעניין זה (אור לציון חלק ב' פרק מז סעיף ד).

גם לעניין זה - היום מתחיל מהלילה ונגמר בסוף היום שאחריו (אשל אברהם מבוטשאטש מהדורא תנינא סימן רס), ולכן מי שמקפיד על עניין זה, אם לדוגמא גזר את ציפורני ידיו ביום ראשון בלילה, אין לו לגזור את ציפורני רגליו עד יום שני בלילה.

3. נוהגים לגזור את הציפורניים שלא לפי הסדר (היינו שגוזרים ציפורן אחת ומדלגים על הבאה אחריה), ומתחילים לגזור ביד שמאל את הציפורן של הקמיצה, וביד ימין את הציפורן של האצבע (רמ"א אורח חיים סימן רס סעיף א), ואצל הספרדים לא נהגו להקפיד בזה (אור לציון שם, וחזון עובדיה חנוכה עמוד רנב).

בברכה,

הלל מאירס

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:לילהגזירת ציפורניים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה