תודה + 3 שאלות החשובות לי+המלצה קטנה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ערב טוב. ראשית - רוצה לאמר תודה, על הזמינות,ההסברים הייחס - וחבל מאוד שאין את האתר שלכם ב"הוט" ורק ב"יס". יש לי 3 שאלות ואשמח לקבל עליהן תשובות: 1. הייתי רוצה לחזור ולטיבול במקווה אך אני גרושה (יש לי שני בנים) האם מותר לי לטבול במקווה לטהר את משפחתי ואותי - או האם זה רק לאישה נשואה מותר 2. לא פעם חשבתי לבצע את מצוות ה"מעשר" מהמשכורת שלי, אבל המציאות הכלכלית לא מאפשרת לי, האם ייסלח לי הבורא על כך שאין לי את האפשרות אפילו רציתי לתרום לערוץ שלכם בהוראת קבע - אבל כרגע קשה לי אולי בשלב מאוחר יותר. 3. אומרים כי ה"אדם" זה גבר ואישה כאחד,אני הרי גרושה ..ואם חלילה לא אתחתן בשנית מה זה אומר עלי 4. ההרצאות שלכם מאוד מענינות וחיוניות, אבל האם יש אפשרות לתת הרצאה גם על נושא נשים גרושות חד הוריות אתם בעיקר מדברים על זוגות-נישואין, להתייחס קצת להלכות או כל אינפורמציה שהיא.. תודה רבה לך.

תשובה

שלום וברכה

הטבילה במקווה אין בה צורך ואין בה תועלת, ואין לטבול רק לאשה נשואה לבעלה, או בערב יום כיפור. כדאי להפריש את המעשר ולהתנות שאת משתמשת בו לצורך בנייך שאת מפרנסת אותם במקום בעלך.

אם לא תתחתני בשנית לא תזכי להתאחד עם בן זוגך בעולם הזה, ולא תיחשבי בגלגלול לאדם שלם אבל יש לזכור שבעשייתך את המוטל עלייך למצוא זיוג הגון אין לך לחשוש יותר כי הכול בידי שמים ועלינו לעשות השתדלות בלבד. אין הלכות מיוחדות לאישה גרושה, ועליה להתחזק בעיקר באמונה בהשגחה פרטית שאין הדבר מקרה והכול מתנהל ע"י הבורא והוא יודע את הטוב לנו לתקן את נשמתינו.

ברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה