אמונה

האם מותר לי לכעוס,

  • כ"ב חשון התשפ"ב
אא

שאלה

היי..יש לי שאלה....האם מותר לי להתבאס..לכעוס קצת...להגיד שאין לי כוח יותר...כשקורים דברים שפוגעים בי...כשאני מרגישה שדברים שאני כל כך רוצה להשיג כמו למשל זוגיות לא מגיעה..ועד כמה שאני מנסה איכשהוא בברים תמיד משתבשים...האם מותר לי להתבאס ? או שעליי תמיד להגיד הכל טוב לא לאפשר לעצמי להרגיש רגשות כאלה...ופשוט להגיד לעצמי שמשו טוב הולך לקרות ולהקב"ה יש תוכניות טובות יותר בשבילי...כי לפעמים פשוט בא לי להשבר לתת לעצמי לכעוס ולהתבאס..אבל אני מרגישה שאם אעשה את זה ...זה נתפס בעיניי אלוקים כחוסר אמונה... בבקשה תעזרו לי כי אני ממש טעונה ואני צריכה לדעת באמת איך עליי ל הוג

תשובה

שלום וברכה

עבודת האדם היא לעבוד על עצמו שלקבל הכל באמונה שכל מה שבורא עולם עושה לטובה היא עושה. גם כאשר דברים לא הולכים כפי שאנחנו רוצים עלינו לזכור שהכל מאיתו יתברך.

אבל ברור שזוהי עבודה קשה תמידית שעולים בזה מדריגה אחר מדריגה. אך לא כל העיתים שווים, לא תמיד אנו מרגישים את קרבתו יתברך שמו אילינו ולא תמיד המוח פתוח להאמין באמונה שלימה ולשמוח במה שיש לנו וברגעים כאלו לפעמים נופלים לכעס ולעצב וכדו'. בזמן זה, התפקיד של האדם הוא לנסות להתחזק ולחזק את אמונתו ובטחונו בבורא עולם וללמוד ספרי חיזוק באמונת ה' עד שיחזור לשמחתו וולבטחונו בבורא עולם. חלילה להרגיש כביכול גרועה וחסרת אמונה כאשר מגיע שבר מסויים, יש להבין שזה טבעו של האדם ומפה נוכל רק להתחזק ולהתעלות מעלה מעלה בעז"ה.

בשורות טובות תמיד ויהי רצון שתזכי תמיד לרחמים וחסדים גלויים

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כעסאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה