חברה והשקפה

איפה בתנ"ך יש נבואות על המשיח?

  • כ"ט שבט התשפ"ב
אא

שאלה

איפה בתנך יש נבואות על המשיח?

תשובה

שלום וברכה,

 

הנביאים מסרו לנו שעם בוא המשיח ישתנה העולם - שזאב יגור עם כבש, שבני אדם לא ילחמו עוד, שכולם ידעו את ה', שלא יהיו עוד מיתות משונות, שתהיה תחיית המתים ובעיקר גאולה ורווחה לעם ישראל. 

הנביא ירמיהו מנבא שהמשיח שיגיע יהיה מלך אשר ימלוך על כל עם ישראל ויעשה משפט וצדק בכל הארץ (פרק כג, ד): "הנה ימים באים נאום ה', והקימותי לדוד צמח צדיק ומלך מלך והשכיל, ועשה משפט וצדקה בארץ". ירמיהו גם מנבא שלאחר שיבוא המשיח לא יהיו עוד כופרים בה' בעולם, אלא הכל ידעו את ה' מקטנם ועד גדולם (פרק לא, לג): "ולא ילמדו עוד איש את רעהו ואיש את אחיו לאמור - דעו את ה', כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם, נאום ה'".

ירמיהו מנבא שעם גילוי המשיח והגאולה לא יראה עוד חוסר צדק בעולם (פרק לא, כח): "בימים ההם לא יאמרו עוד - אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה, כי אם איש בעוונו ימות. כל האדם האוכל הבוסר תקהינה שיניו". באחרית הימים יכירו כולם בכך שעם ישראל הוא העם הנבחר (פרק לא, לב): "כי זאת הברית אשר אכרות את בית ישראל אחרי הימים ההם, נאום ה', נתתי את תורתי בקרבם, ועל ליבם אכתבנה, והייתי להם לא-לוהים והמה יהיו לי לעם...".

ישעיהו מתנבא שעם בוא הגאולה (פרק יא, ו): "וגר זאב עם כבש, ונמר עם גדי ירבץ". דניאל מנבא שעם בוא הגאולה תהיה תחיית המתים (פרק יב, ב): "ורבים מישני אדמת עפר יקיצו". המשיח ישיב את מלכות בית דוד, ויחדש ימינו כקדם. הרמב"ם סיכם (הלכות מלכים, פרק יא): "המלך המשיח עתיד לעמוד, ולהחזיר מלכות בית דויד ליושנה הממשלה הראשונה, ובונה מקדש, ומקבץ נדחי ישראל... שנאמר "ושב ה' אלוהיך את שבותך, וריחמך; ושב, וקיבצך מכל העמים... אם יהיה נידחך, בקצה השמיים - משם, יקבצך ה' אלוהיך, ומשם, ייקחך. והביאך ה' אלוהיך" (דברים ל, ג)... אם עשה והצליח, וניצח כל האומות שסביביו, ובנה מקדש במקומו, וקיבץ נדחי ישראל - הרי זה משיח בוודאי". 

ראה עוד בהרצאה "נבואות אחרית הימים" של הרב זמיר כהן:https://www.hidabroot.org/video/166638

 

בברכה, דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:נבואותמשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה