זוגיות

האם ההורים חייבים לעזור לזוג אחרי החתונה?

  • כ"ח אדר א' התשפ"ב
אא

שאלה

אנחנו הורים שעובדים קשה בשביל הפרנסה , ב"ה חיתנו את ילדינו. שילמנו בעבור הוצאות החתונה והבאנו לזוג את כל המתנות. לאחר החתונה הכלה דרשה מהחתן שההורים צריכים לסייע להם למחיה. החתן והכלה עובדים ובכל זאת הכלה דורשת שההורים של החתן יעזרו להם למחיה. בגלל המצב הנתון הכלה לא אוהבת לדבר איתנו ולא רוצה כל כך ביחסים איתנו. היא גורמת לבעלה שזו חובתו לפרנס אותה בהתאם לרצונה ולכן הם צריכים עוד כסף כי הם רוצים לחסוך את כספי המתנות שקיבלו . הבן טוען שלפי ההלכה אנחנו חייבים לעזור לזוג שהתחתנו. כבר 10 חודשים עברו מאז החתונה והם לא באו אף פעם לבקר בטענה שהם עובדים ולא יכולים לקחת חופש . מה לעשות בנידון? אנא עיזרו לנו לשפר את היחסים. הבן הראשון שהתחתן ויש עוד אחריו 5 ילדים. היו לנו כל כך הרבה ציפיות ביחסים טובים בינינו לבינם. במיוחד שהבן הזה היה כל כך מלא בכבוד ואהבה כלפינו אבל אחר החתונה הדברים השתנו. אנא עיזרו לנו לשפר את המצב.
תודה

תשובה

שלום וברכה

לאמיתו של בדבר אינכם חייבם להם מאומה. זה לא מוסרי ולא ראוי לדרוש כסף מההורים בכלל. גרוע מכך שמתנים את הקשר עם ההורים בכסף שהם יתנו או לא יתנו.

אפילו כאשר התחייבו לכסף ובסוף לא נותנים יש לזכור את דברי הרמ"א בשולחן ערוך אבן העזר הלכות פריה ורביה סימן ב 

ומי שפסקו לו ממון הרבה לשדוכין וחזרו בהם, לא יעגן כלתו משום זה ולא יתקוטט בעבור נכסי אשתו, ה] ומי שעושה כן אינו מצליח ואין זיווגו עולה יפה כי הממון שאדם לוקח עם אשתו אינו ממון של יושר וכל העושה כן מקרי נושא אשה לשם ממון, אלא כל מה שיתן לו חמיו וחמותו יקח בעין טוב ואז יצליחו 

אולם כדאי בכל זאת לנסות להיות המבוגר האחראי ולנסות לתת להם בכל זאת פה ושם קצת מתנות כפי היכולת הכלכלית כגון כעת לכבוד פורים לתת להם משהו מכובד לפי היכולת שלכם ולשלוח וכך בכל הזדמנות ובעז"ה המצב ישתפר והקשר יחזור בעז"ה לסדר מסוים.

אם יש לכם אפשרות להסתייע ברב מקומי שישוחח עם הבן והכלה ויסביר להם את הדרך הנכונה וחיוב המוטל עליהם לכבד את ההורים בלי קשר לכסף. 

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חתונהזוג צעיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה