אמונה

ראש השנה דין ומשפט

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

וא´´ר חסדא מלך וצבור מלך נכנס תחלה לדין שנאמר לעשות משפט עבדו ומשפט עמו ישראל מ´´ט איבעית אימא לאו אורח ארעא למיתב מלכא אבראי ואיבעית אימא מקמי דליפוש חרון אף בטעם השני של "מקמי דליפוש חרון אף" כיצד המלך בכניסתו ראשון למשפט ממתיק את חרון האף? האם הוא עצמו סופג את עיקר חרון האף כך שלעם לא יהיה הרבה חרון אף, או מכיון שחביב המלך עובר החרון אף ממילא? או שאולי טעם אחר.אם יוכל הרב להסביר.תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

הפירוש הוא שככל שבאים עוד ועוד אנשים למשפט ומעשיהם אינם כהוגן כך עולה החרון אף כביכול ולכן הממלך נכנס עוד בתחילת היום כאשר עוד לא היו הרבה חוטאים במשפט.

בברכה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חרון אףמשפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה