חברה והשקפה
האם היה אפשר לוותר על עץ הדעת?
- ג' תמוז התשפ"ב
שאלה
שלום רב ,
נכון הדבר שהקב"ה נותן בידנו את הבחירה כיצד להתנהג למרות שהקב"ה יודע את העתיד.
אם כך , למה הקב"ה נתן את הניסיון של עץ הדעת כשידע שהאדם יפול בו בסופו של דבר , האם לכאורה לא היה אפשר להתחיל ישר במצב בו האדם פגום יותר מבחינה רוחנית כאילו חטא כבר בעץ הדעת ?
אם נמשיל את העמידה בניסיון לדרך קצרה ואת הנפילה בו לדרך ארוכה , נתחיל ישר בדרך הארוכה אם היא תקרה בכל מקרה.
תודה על העזרה !
תשובה
שלום וברכה
אדם הראשון לא היה מוכרח במעשיו והיה יכול לעמוד בניסיון. אין זה שונה מכל מצב של ידיעה ובחירה שמבואר שהאדם יכול לבחור כל מה שבליבו ואין כל קושיא מהידיעה של הבורא שאינה מכרחת וכמבואר כאן
בברכה,
בנימין שמואלי
להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il