חברה והשקפה

חטאים והגיהנום

  • כ"ח אב התשפ"ב
אא

שאלה

כבוד הרב שלום וברכה,
ברור לי שכולנו בני אדם וכולנו חוטאים, ואף אבות האומה וכל מי שנזכרו בתנ"ך חטאו, מלבד אלו שנאמר עליהם שלא טעמו טעם חטא, אבל אם כולנו חוטאים, האם גן עדן ריק וכולנו נלך לגיהנום? ואם אנשים עוברים על מצוות לא תעשה מסוימות או לא מקיימים מצוות מסוימות (מה שכולנו עושים באופן בלתי נמנע מאז חורבן בית המקדש, כי לפחות שליש מהמצוות ניתנות ליישום אך ורק כשיש בית מקדש) האם הם הולכים לגיהנום? זאת אומרת, שאם כולנו הולכים לגיהנום בשל חטאים או אי קיום מצוות מסוימות, האם כל ה2000 שנה האחרונות כל היהודים נמצאים בגיהנום? ואיך אני יכול להינצל מהגיהנום אם אפשר? האם צריך להיות אדם טוב או שזה לא מספיק וחייבים להיות חרדי בצורה הקיצונית ביותר?
שאלתי כנראה תיראה לך מעט מוזרה בהתחשב בהיותה לא-הלכתית באופן מובהק, ואולי אפילו מלאה בדברי כפירה, אך לימדו אותי מילדותי שאנו כיהודים חייבים לחקור את אמונתנו ואין אמונה עיוורת בדת היפה שלנו.
תודה רבה וסליחה על שאלתי המוזרה.

תשובה

שלום וברכה

סליהח על האיחור במתן התשובה.

אכתוב כמה נקודות בקצרה.

א. ברור שכל המצוות שלא נוגעות בזמנינו,  אנו אנוסים ולכן לא נענשים על כך. על האדם לרצות לעשות את כל המצוות וכל המחשב לעשות מצווה ונאנס ולא עשאה נחשב כאילו עשאה.

ב. כל אדם אכן עלול לחטוא אי פעם, כדברי הפסוק אין צדיק אשר יעשה טוב ולא יחטא, אולם לכן בורא עולם נתן לנו את הדרך תשובה לתקן כל טעות וכל פגם שלא ניענש על כך. 

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חטאגיהנום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה