חרטה על חזרה בתשובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום רב אני בחורה בת 29 רווקה, וחזרתי בתשובה לפני 5 שנים. בחודשים האחרונים יש לי חרטות בלתי פוסקות על החזרה בתשובה שלי. אני כבר 5 שנים מתפללת על זיווג ושום דבר לא נראה באופק. התייאשתי לגמרי, אני לא מסוגלת לשמוע את המילים "פגישה" "שידוך" "בעזרת ה´ בקרוב אצלך". אין לי מילים להמחיש לך עד כמה הצורך שלי בזוגיות ובילדים גדול ועל כמה הצער רב לאור הכישלון שלי לקבל זאת.אני לא מסוגלת נפשית לצאת לעוד פגישה התסכול גדול מדי. אני מרגישה כמו איזה חפץ שצריך להציג את עצמו בכל האתרי הכרויות האלה וזה פשוט דוחה אותי ברמות. יש לי אפילו כעס על ד´ שבכלל מאלץ אותי לפרסם תמונה שלי באתרי הכרויות (כי הרי צריך לעשות "השתדלות" לא?) .עד לפני כמה חודשים היתה לי אמונה כל כך חזקה בה´ שאפילו פיל לא היה מזיז אותי. ואילו עכשיו אני מרגישה שהכל פשוט שטויות ושאין טעם בכלל להתפלל כי ממש אף אחד לא מקשיב..וגם אם הוא מקשיב אז הבעיות שלי לא ממש מזיזות לו.. אני מרגישה שאני סתם מפספסת את החיים שלי על אלוהים שאני ממש לא מעניינת אותו. לפני החזרה שלי בתשובה הצלחתי ועשיתי חיל. הייתי עובדת( בשבתות) היה לי כסף, חברים. ומאז שחזרתי בתשובה רק נאחסים.. הפרנסה על הפנים, מהחברים התרחקתי כי אני כבר לא הולכת לפאבים וכו´ . וכמובן הקשה מכל היות ואני שומרת נגיעה אז אין יחסים אינטימיים וזה ממש אבל ממש לא קל. אני ממש שוקלת לעזוב את הכל וחזור לחיים חילונים לגור עם גבר עם/בלי נישואים ללדת ילדים וכו´ אני מרגישה שהקרבתי בשביל אלוהים ונתתי לו מעל ומעבר והוא מצדו לא נוקף אצבע בשבילי.. הפסקתי לראות הצדקה בלהמשיך עם זה.לא בקשתי ממנו כסף ולא בית ולא ארמון ולא כבוד רק בחור טוב להקים בית זה הכל ..אני ממש לא מבינה למה הוא לא נותן לי את זה.. הרי הוא זה שאמר "לא טוב היות האדם לבדו" ...ואם אני לא אכיר מישהו בעשר שנים הקרובות?? אז אני צריכה להימנע מאינטימיות עוד 10 שנים?..ואל תגיד לי להיות אופטימית ושאוטוטו אני אכיר מישהו והכל יהיה בסדר כי האופטימיות מאוד רחוקה ממני בעיניין זה..(למרות שאני מאוד אופטימית מטבעי) רק צער החזרה בתשובה הזאת נתנה לי..

תשובה

שלום וברכה

אני מצטער מאוד למשמע הסבל שאת עוברת זה הסבל הוא אכן קשה מאוד ובפרט בחוסר ההתקדמות שעניין הזוגויות שכל נפש יהודייה משתוקקת לבנות את קינה.

בכל זאת אני סבור שחבל מאוד שעקב הסבל הזה, תגרמי לעצמך רעה גדולה יותר והיא לאבד את הקשר עם בורא העולם ולאבד את תכלית החיים עבור דבר שלא בטוח שתזכי בו. כוונתי היא טענותיך נגד בורא עולם הם למה הוא הזניח אותך כביכול והשאיר אותך ללא זוגיות. וכי את סבורה שריחוק מבורא עולם יתן לך מבורא עולם משהו חיובי וכי לאחר התנתקות מבורא עולם תקבלי זוגיות נפלאה רק עקב התרחקותך מבורא עולם? וכי הקב"ה מעניש אותך על שמירת המצוות ולכן הוא לא נותן לך זוגיות? הרי בורא עולם מייעד מראש לכל אחד את זיוגו ובת קול יוצאת בעת הלידה, בת פלוני לפלוני וכל אחד מקבל את זיוגו המיועד לו. כעת עלינו לעשות התשדלות ראויה כד לקבל את הזיווג, וכאשר האדם עושה השתדלות סבירה ואינו דוחה את בן הזוג בש, היר שאין ספק הקב"ה יביא לו ביומו המתאים את זיווגו הראוי. ירידה ברוחניות אינה השתדלות ולא תביא את הברכה כלל.

עמידה בניסיון ובפרט בעת משבר היא המסייעת מאוד לקבל את השפע הגדול. יוסף הצדיק שהיא מיועד לעלות לגדולה להיות משנה למלך ישב בבית האסורים לפני המלכתו ולא ראה את האור בקצה המנהרה במשך 11 שנים. אף לאר שכבר ראה תחילת קצה של אושר כאשר בורא עולם שלח לשם את שר המשקים היה בטוח שהנה סוף כל סוף הקב"ה שלח את שליחו הטוב והנה הוא יוציא אותו לחירות והנה נכזבה תקוותו והוא ממשיך להיות שם עוד שנתיים תמימות, וכי זה לא היה אמור להיות ליאש? אבל ברגע שבורא עולם גזר עליו להיות למלך הוא מיד יצא מהבור ויריצהו מן הבור וישימו כתר מלכות בראשו ברגע אחד הוא זכה לצאת מבית האסורים למלוכה. ברגע שהגזירה מסתיימת זוכים לאור! המשיכי באמונתך ותומך ובעז"ה תזכי לזיווג הגון מהרה מהרה.

אשמח להתפלל עבורך, שילחי לי את שמך המלא ואזכירך לטוב הלזיווג הגון ולהתחזקות.

בהצלחה רבה, בשורות טובות בקרוב,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה