שאלות על התחזקות וחזרה בתשובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום לכבוד הרב לפני שנה וחצי/שנתיים בערך התחלתי לחזור בתשובה לכיוון החרדי, אני בא מבית שבו האמא יהודיה ממזרה והאבא גוי, הבית עצמו מסורתי פחות או יותר גם כי אמא שלי מסורתית וגם כי אבא שלי בעצמו נולד לאבא יהודי והוא חי בערך כמו יהודי למרות שהוא מעולם לא התגייר ככה שהיהדות מעולם לא הייתה זרה לי. הייתי רוצה לשאול מספר שאלות שחלק מהם עלו לי בראש כבר לפני זמן מה וחלק מהן עלו לי בראש עכשיו כשחג הפסח מתקרב. 1. אני יודע שבגלל שאמא שלי ממזרה כך גם אני ואחותי, אך הייתי רוצה לשאול האם ישנם מצוות שאסור לי לעשות בתור ממזר או שאני מחוייב בתרי"ג מצוות כמו כל יהודי אחר? 2. ממזר יכול ללמוד בישיבה רגילה של חוזרים בתשובה? כמו כן האם הרב יכול לומר לי מניסיון האם ממזרים מתקבלים בעין יפה בקהילות של חוזרים בתשובה או שהרבה פעמים מוטל עליהם כמעין אות קלון והם נחשבים כסחורה פגומה? (אני שואל את 2 השאלות הנ"ל פשוט בגלל שאני לא ממש מכיר את העולם החרדי ואני תמיד מפחד על היחס שאני יקבל שם בתור ממזר כי עד עכשיו בעולם החילוני זה לא הפריע לאף אחד וכל החברים שלי יודעים עליי הכל וזה לא מפריע להם אבל אלה הם 2 עולמות שונים לגמרי) 3. האם אמת הדבר שאני יכול להתחתן רק עם ממזרה או עם גיורת ושגם ילדינו יהיו ממזרים? 4. למרות שאני כמעט בטוח שהדבר בלתי אפשרי אך האם בכל זאת ישנה איזשהי דרך להיפטר ממזרות? ועכשיו לשאלות בנושאים קצת שונים: 5.חג הפסח מתקרב ואיתו גם ליל הסדר, כל שנה אנחנו עושים את ליל הסדר אצל ההורים של אמא שלי כאמור משפחה מסורתית שיש להם הפרדה בכלים וכו´ אך האוכל הוא בכשרות רגילה ולא מהדרין, לאחרונה אני מקפיד לאכול רק בכשרות מהודרת ואני פוחד שאם אני לא יאכל מהאוכל של סבתא שלי היא תיעלב ואולי סתם יתחילו שם מריבות מיותרות, האם במקרה כזה מותר לי להקל ולאכול אצלה אוכל בכשרות רגילה? 6. האם אני נוהג כראוי כשאני מקפיד לנשק את המזוזה בכל מקום שאני נכנס אליו או יוצא ממנו גם אם יוצא לי לנשק את אותה מזוזה הרבה פעמים? לדוגמא בבית כשאני עובר בין החדרים אני מקפיד לנשק את המזוזה בכניסה לחדר וגם ביציאה ממנו וכך גם במקומות ציבוריים או בכל מקום אחר שיש בו מזוזה. 7. מותר לי לחבק ולנשק את סבתי הגויה? (אמא של אבא שלי) 8. במידה ומישהי כמו דודה או בת דודה,ידידה וכו´ שצריך לשמור ממנה נגיעה אבל בכל זאת באה ונותנת לי נשיקה בלחי או חיבוק מכיוון שהן לא יודעות שאני שומר נגיעה אז זה נחשב חלילה שאני עברתי גם על האיסור למרות שאני לא משתף פעולה? 9. לאחרונה התחלתי להקפיד על צניעות הלבוש בלילה כלומר אני תמיד ישן עם חולצה ומכנסיים קצרים בנוסף לכיפה על הראש, האם זה נכון וחשוב להדר בכך? סליחה על האריכות כבודו אך אשמח לקבל מענה על שאלות אלה שעלו לי בראש שיהיה לכולנו חג שמח וכשר

תשובה

שלום בורכה

1. אתה מחוייב בכל המצוות כולם. אם אתה אכן ממזר אינו יכול להינשא ליהודייה רגילה אלא לממזרה או לגגיורת ובניך יהיו שוב ממזרים.

2. אתה יכול ללמוד בישיבה לבעלי תשובה. אין כל סיבה לרחקך, כבר אמרו חכמים במשנה מסכת הוריות פרק ג ממזר תלמיד חכם קודם לכהן גדול עם הארץ:
בכלל אינך חייב לפרסם כל הזמן בראש כל חוצות שאתה ממזר. אתה יכול להכינס לישיבה בלי לדבר כלל על הנושא הזה.

3. נכון.

4. אין כל דרך.

5. כן חוץ מבשר.

6. מעלה גדולה בדבר.

7. מותר.

8. לא עברת כל איסור.

9. חשוב מאוד.

בהצלחה רבה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה