כיצד לעבוד על מידת הגאווה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני בחורה בת 19 בעלת מידת גאוה ברמה מאוד גהוהה שבודדים מגיעים אליה. מאז שאני קטנה ועד היום דואגים תמיד להגיד לי עד כמה שאני יפה. אכן נתברכתי ביופי שאין אחד שלא שם לב אליו ומחמיא לי ומידת הגאוה שלו גדלה מרגע לרגע. אני מנסה לעבוד על המידות שלי, אני קוראת על מידת הגאוה ורוצה מאוד מאוד לשבר אותה, אך בכל פעם מחדש שאני יוצאת מהבית אני שוכחת מזה ומתהלכת כמו טווס. נמאס לי מזה זה מוריד אותי למקומות שפעם בכלל לא הכרתי כמו קנאה ותחרות.מה עושים? איך נפטרים ממידת הגאוה? דבר נוסף אני סובלת מאז שאני קטנה ועד היום מכאבי רגליים נוראיים וקראתי שכאבי רגליים באים ממידת הגאוה ואני אכן רואה שיש לי אותם בעיקר אחרי שאני יוצאת מהבית לבלות שאז אני יותר מטפחת את עצמי ונמצאת בחברת אנשים.

תשובה

שלום וברכה

חוששני שאינך ידועת גאווה מהי.

גאווה הינה הרגשה שאת חשובה יותר מאחרות וכתוצאה מכך את מזלזלת במי שפחות ממך כביכול ומתנשאת על אחרים. אני לא חושב שזה מה שאת עושה. היופי הוא מתנת אלוקים ולא השקעת בו מאומה וכל דבר שמקבלים מתנה לא שייך בו גאווה כלל. את יכולה להיות מודעת ליופי שחנן אותך אלוקים ברוב חסדיו וזה לא אמור להפיע מאומה על יחסך לאחרים.

הטיפוח המופרז ביציאה מהבית יש בו משום חוסר צניעות פנימי וחיצוני גם יחד. ואין להתייפות בצורה מוגזמת אלא בצורה סבירה כדרך שאר בני האדם.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה