גישת היהדות לבע"ח
- כ"ה אדר א' התשע"ד
שאלה
התודה מצד אחד מאוד דואגת לבע"ח ואומרת שעל האדם להאכיל את החיה לפניו (בק"ש), ומצד שני קשה לי להתעלם מכך שכל עניין הקורבנות קשור בהרג של בע"ח.. רציתי לשאול האם יש איזה שהוא רעיון מאחורי זה שמקריבים דווקא קורבנות כדי לכפר על החטאים? הרי אחרי הכל החיות לא אשמות בחטאים שלנו.. בנוסף, אשמח להבין את עמדת היהדות בקשר לצמחונות- האם זה דבר טוב כי אכילת החיות הותרה כתוצאה של ירידה ברוחניות או שלא כי בכל זאת אנו מצווים לשמוח בחגים באכילת בשר? תודה רבה מראש
תשובה
שלום בורכה
הרג בעלי חים אין בו צער בעלי חיים. ובפרט כל מי ששוחט על פי ההלכה היהודית ראה
עצם המיתה של הבעל חי לצורך אכילת האדם מביאה לתיקונו ולהשלמת מטרת בריאתו. וביותר אם הוא זוכה לעלות קרבן לה' הרי שזוהי עלייה גדולה לנפש הבעל חי ולניצוץ הקדוש המחיה את הבעל חי.
אולם כל זמן שהבעל חי בחייו, אסור לצערו.
יש גישה הטוענת שאכילת בשר היא ירידה רוחנית. אולם הדיעה המקובלת אינה כך.
בברכה,
בנימין שמואלי
להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il