זוגיות ושבת האם כדאי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב למכובדים, יש לי שאלה בנושא זוגיות, נולדתי חילוני והייתי רוב חיי חילוני עד לפני כשנתיים שהתחלתי להניח תפילין ומשם זה התחזק ברוך השם לשמירת חגים ושבתות, לציין כי אני נמצא בקשר עם מישהי למטרת נישאוין מזה 3 וחצי שנים, כאשר היא מגיעה ממקורות דתיים ואולפנא אך נחלשה בכל נושאי השבת, ככה שהכרנו כשהייתי חילוני והיינו נוסעים בשבת אך מאז שהתחזקתי התחילו בעיות וחשש להיפרדות. לציין כי נושא החתונה הוא קרוב מאוד והיא הציבה תנאי בנושא הנסיעה בשבת לדבריה היא הכירה אותי חילוני ונענו ולא מתאים לה כרגע לשמור את הנסיעה בשבת. ייתכן ולאחר החתונה בבית משלנו הדרים יחזרו לקדמותם ויהיה לה יותר קל לשמור שבת ולעשות את המצוות. לציין גם כי יש לה לחץ בבית שלה שגורם לה לרצות לצאת ממנו כל הזמן ולכן לדעתי היא מחפשת את המפלט הזה של הנסיעה. אשמח לקבל ייעוץ והכוונה כיוון שאני ממש אובד עצות.

תשובה

שלום וברכה

אשריך ואשרי חלקך שזכית להתקרב לבורא ולשמור את השבת חמדת הימים השקולה ככל המצוות כולם. עצוב מאוד לראות שבת שיראל המכירה את בוראה מסרבת בכל תוקף לשמור את השבת אף למען זוגיות טובה. יש להתפלל עליה שהיצר הרע יתרחק ממנה ושהיא תתקרב מחדש לבורא יתברך.

לגופו של עניין אין לסמוך על זה שהיא תשתנה לאחר החתונה, בוודאי ובוודאי שחלילה וחלילה לך לוותר על שמירת השבת למען הזוגיות. חלילה לוותר על מלאכת הבורא בעבר אהבת אדם והדברים פשוטים וביותר כאשר מדובר במצווה החמורה ביותר בתורה ואינני חושב שיש צורך להאריך בדבר.

אם אתה מוכן להינשא לאישה שאינה שומרת שבת, כאשר אתה ממשיך לשמור שבת והיא כמובן מוכנה לשמור את טהרת המשפחה כראוי, אתה יכול להינשא לה למרות שהיא לא תשמור את השבת ולקוות ולהתפלל שאולי ביום מן הימים יבוא שינוי לטובה.

בהצלחה, אשמח לסייע לך עוד ככל הצורך,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה