הריון לא מתוכנן

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, אני בת 37 נשואה + 3 ילדים בריאים ויפים. כרגע נראה לי שאני בהריון, אבל לא נראה לי שאני יכולה לשאת עוד ילד אחד.המצב הכלכלי שלנו קשה ביותר מתפרנסים ממינימום איך אני אוכל להביא עוד ילד כאשר אין לי מה לתת לו. עם שלושת הילדים שלי המצב היה דומה ועם המון עזרה של ההורים כלכלית הצלחתי.לא הייתי מצליחה בלעדיהם אבל כרגע הם כבר מבוגרים ואין להם כח ולא הרבה כסף . נראה לי בלתי אפשרי. אין לי מקום בבית ולא כסף. עד שהתמקמתי במקום עבודה אני יצתרך לתת את זה למעון? ממה נחיה? תראה כבוד הרבה אני אשה מאמינה ואני יודעת שבורא עולם הוא זה שנותן ומעניק גם חיים וגם פרנסה ואם 5 שנים לא הצלחתי להביא ילדים למרות שאני לא לוקחת אמצעים זה לא סתם. אני יודעת שהכל משמיים. אבל אני פוחדת גם נפשית שאני לא יתמוטט. קשה לי גם בנישואים. לא טוב לי. איך זה יכול להיות שהכל ככה ועדיין בורכתי בילד? אני לא רוצה להביא ילד לעולם שלא יסבול. מצד שני זה לא בא בחשבון שאני יעשה הפלה אבל מה עושים???

תשובה

שלום וברכה

סליחה שאכתוב בצורה כזו. אבל פשוט שאלה קטנה.

 שאלה אחת לפנייך, שואלת בחורה שאינה נכנסת להריון מה לעשות. אולי אציע לה שתמכרי לה את פרי בטנך לאחר הלידה בסכום סביר? היא תיקח אותו ותגדל אותו ואת לא תדעי יותר מהעובר כלום! או יותר חכם תמכרי לה את אחד מילדייך הגדולים יותר ואת תגדלי את העובר ותישארי רק עם שלושה ילדים?

אני מניח בוודאות שאת כועסת עלי על חוצפתי להציע לך זאת. את צודקת!

אני רק כותב את זה כדי להראות לך עד כמה ילד זה דבר מבורך ועד כמה הורה לא מוותר לע ילדיו בכל מחיר בעולם.

באופן כללי בתשובה לשאלתך. איך מסתדרים עם ילד נוסף ראשית תזכרי שבורא עולם לא נותן הריון בטעות. אין מושג כזה הריון בטעות. הריון הוא מעת הבורא והקב"ה לא מסר את המפתח של ההריון לאף אחד.

מאחר שזה מתנת הבורא בוודאי יתן לך גם את הדרך לגדל אותה בנחת ובקלות. ראי בהרחבP>בהצלחה, ובבקשת סליחה שוב,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה