חברה והשקפה

בנוגע לנצרות

  • ו' שבט התשפ"ד
אא

שאלה

שלום
לפעמים אני מדבר עם נוצרים שחושבים שישו הוא אלוהים ומפריך להם את הנצרות ובדרכ זה עובד לי אבל היום דיברתי עם מישהו והוא נתן לי שאלות ממש קשות שלא ידעתי לענות עליהן אז אני רוצה לדעת מה התשובה עליהן כי זה ממש מציק לי:
1) בספר שופטים פרק י״ג פסוק כ-כ״ב מתוארים מנוח ואשתו שהם רואים מלאך ונופלים על פניהם ארצה (סוג של משתחווים אליו), ואז מנוח ידע שהוא מלאך ואומר לאשתו ״מות נמות, כי אלוהים ראינו (כי אסור להסתכל על אלוהים) - אז השאלה שלי היא למה הוא אמר את זה לאשתו? הרי המלאך הוא לא האלוהים. וגם למה הם ״השתחוו״ למלאך? הוא לא אלוהים.

2) בספר שמות פרק ג, מתואר שמלאך התגלה כלפי משה רבנו בסנה הבוער ובפסוק ו׳ כתוב שמשה מסתיר את פניו כי פחד להסתכל על האלוהים, אז הנוצרי אמר לי שכמו שבנצרות הם מתייחסים לישו כאלוהים, ככה גם אנו מתייחסים למלאכים כאלוהים, אז האם זה נכון? ואם לא למה כתוב שמשה הסתיר את פניו כי פחד לראות את אלוהים? למה שלהסתכל על המלאך יהרוג אותו? הרי המלאך הוא לא אלוהים.

סליחה אם השאלות מסובכות מדי

תשובה

שלום וברכה

כידוע אלוקים פירושו בעל כוח - שליט ולא בורא עולם ראה את הנאמר בספר שמות ז' א' וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה רְאֵה נְתַתִּיךָ אֱלֹהִים לְפַרְעֹה וְאַהֲרֹן אָחִיךָ יִהְיֶה נְבִיאֶךָ:

השאלה מיושבת מאיליה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אלוקיםנצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה