נשים

שבעה נקיים ועקרות הלכתית

  • י"ט שבט התשפ"ד
אא

שאלה

אקדים ואספר שאני שומרת הלכות טהרת המשפחה כנדרש עם אמונה עיוורת אך מקשה עלי דבר שאשמח אם ניתן יהיה להסביר לי אני מקבלת מחזור כל 23 ימים, מכיוון שתהליך ההיטהרות נמשך לרוב כ–14 ימים, הזמן הנותר לנו להיות יחד הוא קצר מאוד. כרגע אני מונעת הריון לאחר ניתוח אך הדבר גם מנע ממני תקופה להיכנס להריון כך שנאלצתי לקחת כדורים כמובן שבימי קדם לא היו כדורים כאלו כך שפתרון זה לא היה מצוי. רק חושבת כמה זוגות דתיים ששמרו שבעה נקיים עם מחזור קצר, ובגלל זה לא יכלו בשום סיכוי להכנס להיריון - עקרים, מתו ערירים ללא ילדים רק בגלל ששמרו על גזרת רבי זירא לשמור עוד שבעה ימים נקיים מעבר למה שהתורה מצווה. כמובן שמקבלת עלי את ההלכות באהבה ולא אסטה מהן ולו במעט אך קשה לי לקבל את זה שבגלל גזירה הלכתית מאוחרת שלא מופיעה בתורה, ככ הרבה זוגות כמונו סובלים מזמן קצר יחד (דבר שמקשה עלינו מאוד, מנסיון כואב), סובלים מעקרות שרק כיום ניתנת לטיפול (דבר שההרגשה כלפיו קשה, העיסוק של אנשים רבים ככ סביב ההריון שלי ללא סיבה אמיתית, הרגשה שמשהו בגופי אינו תקין, וכו..) האם רבי זירא ידע שיאסור ככ הרבה זוגות לזמן מושך שכזה? האם הוא ידע כמה הדבר יקשה על זוגות בימינו? והשאלה רק גברה כשהבנתי שהתופעה נפוצה... אודה אם הרב יוכל להסביר ולחזק כי התחושות שלי לגבי הנושא קשות, ואני ממש מתביישת לשאול כי זה באמת נשמע כפגם באמונת חכמים.

תשובה

שלום וברכה

חשוב לזכור את הדבר הכי פשוט שבורא עולם מחליט מי יזכה לבנים ובנות מהרה ומי יזכה בקלות ומי יזכה בקושי וכו'. לפני שפלונית נולדה כבר היה בורא עולם יודע שיש גזירת שבעה נקיים והעקרות ההלכתית אינה טעות ופשלה אלא מתוכנן מראש לפני ההולדה שפלונית תתקשה בהיריון ותזכה למסור את נפשה על טהרת המשפחה גם במחיר של קושי בכניסה להיריון. 

הדברים מאוד פשוטים וברורים לכל מי שדרך על מפתן האמונה ויודע שבורא עולם משגיח בפרטיות על כל אחד ואחת. החובה שלנו לעשות השתדלות לפריה ורביה הינה רק במסגת ההלכה המותרת ואין כל מצב שמישהו או מישהי לא זוכה לזרע של קיימא בגלל בעיה הלכתית. הבורא שברא את האישה יודע כמובן מהאיסור ההלכתי שנקבע בתורה שהוא רצונו יתברך שמו שנקיים את המצוות והתקנות של חכמינו ז"ל כמו חובות התורה ויודע שמאחר והוא נתן לפלונית ביוץ  מוקדם שחל בתוך שבעה הנקיים היא תתקשה בהיריון. אותו בורא עולם גם הכין ויצר תרופות מיוחדות שמסייעות לנשים אלו לדחות את הביוץ והכל על מקומו בא בשלום בסופו של יום.

לאלו שבורא עולם לא רוצה לתת היריון בקלות או בכלל, כמובן שלא עוזרים תרופות ולא משנה כל כך אם הביוץ הוא מהיר או קצר ובכל מקרה היא זוכה להיריון רק כאשר בורא עולם מחליט.

לסיכום. הקשיים אינם מקרים ובורא עולם מתכנון זאת מראש לקדש את בנות ישראל שהוא בחר בהן לתת להן ניסיון קשה זה שיעמדו בכך ויזכו לשכר גדול מאוד.

חיזקי ואימצי ויהי ה' איתך ותזכי לרוב נחת מיוצאי חלצייך לזרע ברך השם ולכל טוב סלה.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שבעה נקיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה