אמונה

שאלה בהשקפה

  • ב' אדר א' התשפ"ד
אא

שאלה

בני המתבגר שואך אותי:" א עבורנו אם לדוגמא יש באיזה כפר בברזיל מישהו שמתווכח על מחיר של אופניים ומעולם לא שמע על יהודים." בקיצור זה לא מתיישב לו על הלב שיש מיליארדי ארועים בין אנשים שבעולם שכלל לא קשורים אלינו אז איך כל זה קשור אלנוי ואיך זה מתיישב עם זה שהשם בחר בנו וברא את העולם

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 

יש קשר והרמוניה בין כל חלקי הבריאה. 

ה' ברא את העולם בצורה של ממלכה, שיש בה אזרחים ונתינים, איכרים וחקלאים, שרים ובני מלך. וכמו בכל ממלכה, יש יותר אזרחים מאשר שרים ובני מלך, וחובת השר גדולה משל זו של האיכר. כך אמר ה' בתורה: "ואתם תהיו ממלכת כוהנים וגוי קדוש".
כמו כן ככל שיש יותר גויים בעולם, כך חשיבותם של היהודים יותר מודגשת - דווקא בשל מיעוטם מודגשת נדירותם וחשיבותם בעולם: "לא מרבכם מכל העמים חשק ה' בכם ויבחר בכם כי אתם המעט מכל העמים" (דברים ז, ז).
 
אומות העולם נוטלות חלק בממלכה האלוקית כיציריו, וגם בהם מתבטא רצונו. להבדיל, יש לנו עולם גדול מאוד עם מגוון אדיר של בעלי חיים, המבטא את חוכמתו של בורא עולם.
אמרו חז"ל ש"חביב אדם שנברא בצלם" - פירוש הדבר שאלוקים אוהב את כל בני האדם בעצם, אך עם זאת כמובן שייתן מאהבתו יותר למי שנדרשו לתפקיד חשוב יותר בקיום הבריאה ומתאמצים להשיג קרבתו באמצעות קיום התורה והמצוות (התורה והמצוות מדמים את מעשי האדם אל הבורא יתברך, ומתוך דמיון זה זוכה הנשמה להתקרב ליוצרה). גודל הקרבה לה' תלויה באופן ישיר בגודל קיום המצוות המקרבות לה' יתברך. מי שעושה יותר - זוכה ליותר קרבה.

המוח אחראי על כל האיברים. אז אפשר לראות אצבע קטנה ביד, ולשאול, "במה היא קשורה למוח?". אפשר לראות שיערה שצומחת על הזרוע ולשאול: "מה היא קשורה למוח?".

אך האמת היא שהמוח מניע את השרירים, מפריש הורמונים וכו', ואחראי לכל התאים בגוף.

כך עם ישראל מקיים את העולם כולו בכוח התורה והמצוות, כפי שנאמר: "אם לא בריתי יומם ולילה, חוקות שמים וארץ לא שמתי".

הכול קשור בהכול.

הגויים - אף הם חשים בחשיבות היהודים.

זו עובדה שכל העולם מתעסק אלפי שנים בעם ישראל, ואימפריות אדירות ניסו להכחיד את עם ישראל מן המפה ללא הצלחה: האימפריה הרומית, היוונית, הבבלית, הפרסית, הרומאית, הנוצרית, הנאצית ועוד. מלחמת העולם השנייה עסקה בהשמדת עם ישראל!

כיום יש ארבעים מדינות ערביות שרוצות בהשמדתנו. אין זה צירוף מקרים!

כל חדשות העולם מתעסקות במדינת ישראל ובצבא ישראל ובמלחמות ישראל, והפגנות ענק נערכות כיום בכל רחבי אירופה וארצות הברית על שאלת העם היהודי...

כל אלו מעידים שאנו אכן העם הנבחר, והעמים מרגישים שהכול נוגע בנו. 

בבקשה צפה בשני קטעי הווידאו הבאים:

https://www.hidabroot.org/article/1180258

https://www.hidabroot.org/article/1180928

 

העולם מתקדם בשלבים, צעד אחרי צעד, עד לבוא הגאולה השלמה.

כל העמים עוד עתידים לשוב בתשובה שלמה בבוא הגאולה, ואז במקום לרדוף את היהודים, ירוממו את עם ישראל ויסייעו בידו לעסוק בתורה הקדושה. אז נראה את התועלת שבכל העמים - אשר יתקיימו באהבה ובשיתוף למען תכלית התורה.

 

כחלק מתהליך הגאולה, ניתן לראות איך תורת ישראל השפיעה על כל האנושות.

למעשה, כל עולם המושגים, המוסר, הצדק, הערכים, הטוב והרע, האמונה וההשגחה - של אותו ברזילאי שמוכר אופניים - מבוסס על תורת ישראל. זאת חשוב להבין, שהיהדות איננה "עוד דת" בעולם, אלא הדת ששינתה את העולם:

 
- תורת ישראל היא שגילתה לעולם את האמונה באלוקים אחד, אינסופי ונצחי שברא את העולם. לפני תורת ישראל, כל העמים בעולם היו עובדי פסלים ואלילים! לכן כאשר מישהו מדבר איתך כיום על "אלוקים" או "אללה" או "God", הוא בעצם מדבר על האלוקים שהתורה גילתה לאנושות. מיליארדי אנשים בעולם מאמינים כיום באלוקים רק בגלל תורת ישראל.

 
- תורת ישראל היא שגילתה לעולם את עשרת הדברות, מושגי יסוד כמו לא תרצח, לא תגנוב, לא תנאף, לא תחמוד, חובת הדאגה לעניים ולחלשים, ועוד. לפני התורה היו כל העמים נוהגים באכזריות קיצונית כלפי החלשים, גוזלים ועושקים את המסכנים (בסין היו הורגים תינוקות, ביוון וברומא היו מתעללים באנשים לשם "בידור"). ראה כאן בבקשה איך כל העולם למד על הזכות לחיים ומעמד האשה מן התנ"ך:
https://www.hidabroot.org/article/1144426

  

- עמי העולם מאמינים כיום במשיח ובגאולה בזכות נבואותיהם של נביאי ישראל.

 

- עם ישראל התפזר לכל קצוות תבל, בדיוק כפי שניבאה התורה הקדושה, וכך זכתה התורה לתפוצה בסדר גודל עולמי. כיום ספר התורה הינו הספר המודפס והמפורסם והמשפיע ביותר בהיסטוריה האנושית.

   

- אין זה צירוף מקרים ששתי הדתות הגדולות בעולם (הנצרות והאסלאם) מתבססות על תורת ישראל ונביאי ישראל. מדובר ב-4 מיליארד איש בעולם (כולל כל האנשים בברזיל) אשר מאמינים באברהם אבינו ובמשה רבנו, באלוקי ישראל ובתנ"ך. אין זה צירוף מקרים, אלא יד ההשגחה העליונה אשר מכינה את האנושות לקראת גאולתה. כך שתורת ישראל שינתה ועיצבה את פני האנושות, ומתבלטת בעולם מעל כל דת אחרת. 
 

- העמים יודעים שעם ישראל הוא העם היחיד בעולם שקיבל הוראות יצרן מפי אלוקים בפני עם שלם, בהתגלות אלוקית ובנסים המוכיחים את שליטתו בטבע, ואין תורה שהשפיעה יותר על העולם מתורת היהודים. גם קיומו של עם ישראל מוכיח את שליטתו הנסית של הבורא בהיסטוריה, היות ועם ישראל הוא העם היחיד בעולם שהצליח לשרוד כל כך הרבה השמדות ואנטישמיות במשך אלפי שנים, הוא פוזר בכל רחבי העולם, נותר מועט ושרד ללא שלטון וצבא בזמן שכל האימפריות והעמים הקדומים התבוללו ונעלמו - ואף לאחר כל אלה עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, כשכל מסכת התלאות הזו כבר תוארה מראש בנבואות עתיקות יומן בתורה שמעביר העם היהודי מזה 3300 שנה. אנו יודעים מהו סוד נצחיותו!
  

לסיכום, אמליץ לך ולבנך לקרוא חוברת דו-שיח קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית", אשר מתייחסת לכל השאלות החשובות באמונה (על מציאות הבורא והדתות, בחירת עם ישראל, אמיתות התורה, בחירה חופשית, למה אלוקים ברא אותנו ועוד). מומלץ לקרוא עד הסוף המפתיע, ולא לוותר על אף נושא:

http://www.gorali.122.co.il/do_siah.doc

אשמח לעזור בכל שאלה נוספת.

 
בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עם ישראלישראת והאומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה