שבת

תה

  • ט"ו אייר התשפ"ד
אא

שאלה

שלום רב הבן איש חי כותב בפרשת ויצא סימן ח עפ"י כתבי מהרח"ו שלא ליתן מים בכוס של הבדלה בשום אופן (כתוב באותו סימן את המילה "הבדלה") וכן הוא כותב בתחילת אותו סימן שיש להיזהר בכוס של הבדלה בכל העניינים שיש להיזהר בכוס הקידוש. מאידך, לא מצאנו בהלכותיו בעניין הקידוש שכן יש למזוג מים לתוך כוס הקידוש. כיצד נכון לנהוג ומה המקור לכך? שאלה שנייה, הבן איש חי כותב שיש להכין תה בשבת על ידי מזיגת המים לכוס ואחר כך למזוג את המים לכוס נוסף. מאידך, שמעתי את הרב עובדיה יוסף בשיעור פרשת בהר שנת תשע"ג שאין צביעה במשקים ובאוכלים והוא מביא כדוגמא שאין בעיה להכין קפה בדרך הרגילה, לשים קפה בכוס ועליהם למזוג מים, לפי הבנתי כך גם לגבי כוס תה (אציין כי כוונתי לתה תפזורת שבושל בקנקן נפרד מים קודם השבת), האם הבנתי נכון - שלפי הרב עובדיה יוסף אין צורך למזוג את המים לכוס אמצעית אלא ניתן למזוג ישירות לכוס עם התמצית שממנה רוצים לשתות?

תשובה

שלום וברכה

1. בקידוש נהוג למזוג שלוש טיפות.

2. אכן לדעת מרן אין חשש צובע באוכלין, אולם אסור למזוג ישיר מהמיחם על מי התה הקרים משום איסור בישול.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה