שבת

פתיחת בקבוקים בשבת

  • כ"ד סיון התשפ"ד
אא

שאלה

שלום כבודו … רציתי לשאול לרב .. אז ככה . אנחנו ספרדים מעדה חלבית …ותמיד אנחנו לא פותחים בבקבוקים או פחיות בשבת … עובדה ! .. אולי בגלל שכך לימדו אותי בעבר או מזמן שהייתי בארץ לא יודע …..עכשיו בא החתן שלי אברך ממשפחה טובה אומר לי אני כן פותח … נגיד כמו קולה מפלסטיק או פחית שתייה וכו׳
וגם הבן שלי ב״ה אברך אומר לי אני גם פותח … אז אני כבר מבולבל כי גם התחלתי קצת לפתוח אבל לפעמים לא …. אתה יודע אך זה , אבל מרגיש רע ….. משהו אמר לי שאם אני רוצה להתחיל לפתוח .צריך לעשות משהו כמו היתר לנדר כמו בערב כיפור …. אז אמרתי …סליחה אני לא נדרתי ולא נשבעתי וכו׳ אז הוא ענה בכל זאת….
אשמח אם כבודו יתן לי תשובה מה לעשות

תשובה

שלום וברכה

מחלוקת גדולה בין הפוסקים האם מותר לפתוח בקבוקים בשבת.

ראוי מאוד להמשיך ולנהוג כפי שנהגת עד עתה. לדעת האוסרים מדובר באיסור תורה של ממש ואף שהמקילין יש להם על מי לסמוך, בוודאי ראוי מאוד למע"כ להמשיך במנהגו הטוב ולא לשנות.

הנוהג מנהג טוב ומחליט להפסיק את המנהג עליו לעשו התרת נדרים אף אם לא קיבל עליו את הדבר בנדר. אולם במקרה שהאדם קיבל מנהג בטעות מאחר וחשב שזה אסור ושוב נודע לו שמותר, יכול להםסיק ממנהגו ללא התרה.

במקרה של מע"כ לא ברור האם חייב לעשות התרת נדרים ולכן אם בכל זאת תחליט להפסיק ממנהגך הטוב ראוי לעשות התרת נדרים. כפי שכתבתי עדיף לא להקל בדבר ולהמשיך לנהוג כפי שנהגת כל הימים.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה