חברה והשקפה

איך לבחור בחירות נכונות-אשמח ממש לתשובה!

  • ט' תמוז התשפ"ד
אא

שאלה

שלום וברכה, אני בתקופה בה יש לי הרבה חברות שמתארסות ב"ה(ובע"זה בקרוב אצלי) הרבה פעמים יש לי התלבטות לגבי הנסיעה לחתונה- אני גרה רחוק ובישוב די קטן בלי הרבה תחבורה בלילה כל פעם לפני ארוע של חברה אני מתלבטת אם ליסוע וכמעט תמיד מתחרטת על בחירתי ליסוע-פירושו או עם עזרה מהורי-שלוקחים אותי או ליסוע לפעמים בלילה לבד במקומות לא הכי סמפטים(לפעמים עולה לי גם שאלת הייחוד) מצד אחד-מצד שני אין ספק שזה מצווה גדולה לשמח כלה שבוע שעבר היה לי ארוסין של חברה שנסעתי אליהם-ובחזור נעזרתי עם אמי שלקחה אותי יום למוחרת היתה חתונה של חברה אחרת-ההיתי עייפה מיום אתמול והיו לי כמה דברים לעשות והחלטתי לא ליסוע(אחנו לא חברות ככ קרובות) ההיתי בטוחה שיגיעו הרבה בנות-אבל התברר שהיו ממש מעט-להפתעתי אני מרגישה עם זה ממש רע כרגע ואשמח לדעת: א. מה באמת צריך להיות סדר העדיפות שלי? נניח שבחרתי פעם ליסוע ואבא שלי לא רצה שאחזור לבד אז הוא לקח אותי על חשבון הכולל שלו... מצד אחד -מצד שני לפעמים אין הרבה בנות שבאות וזה ממש עצוב-ולפעמים זה חברות ממש טובות שיכולות להיפגע... ב. בקשר לחתונה הספציפית שהיתה לי עכשיו אני מרגישה ממש רע בגלל זה שלא הגעתי כי ההיתי עייפה(ועוד כמה סיבות אבל זה בעיקר) מה אני יכולה לעשות בקשר לזה? והאם זה גם שיקול? כי תמיד אחרי חתונות אני צריכה להשלים שעות עבודה-והולכת לישון מאוחר סליחה אם השאלה מוזרה אבל בכללי ההיתי רוצה לדעת איך אפשר לדעת בחיים שעושים את הבחירה שהקבה היה רוצה שאעשה תודה מראש!

תשובה

שלום וברכה

שאלה טובה וקשה לענות כללים על כך. יש לשקול היטיב בכל פעם מה לעשות. בדרך כלל יש להתאמץ לנסוע למי שמחכה לך ולא לוותר על כך. ואהבת לרעך כמוך, כאשר את תתארסי או תתחתני בקרוב בוודאי תרצי שיבואו אילייך.

אולם אם זה על חשבון אחרים צריך לשקול יותר. ככל שאת מתכוונת לשם שמים כך אפשר לבקש מאחרים שיקחו אותך ויהיה להם חלק במצוה. לפעמים שווה לבקש מאחרים ולפעמים זה פחות נכון והכל לפי גודל התועלת שאת חושבת שהכלה תשמח בך ולפי זה תשקלי עד כמה לנצל אחרים.

לפעמים שוה למצוא פיתרון לינה בעיר שאת נוסעת לחתונה וכך יוקל יותר להשתתף בשמחה וכדו'.

בברכה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה