האם כדאי....

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

סליחה, אבל הרב בן פורת אתה הולך להרוס אהבה בלי לברר פרטים, זה לשון הרע גמור, חזור בך, כלך אצל בני גילך זה נאמר היכן שהאישה אינה רוצה, אבל בעניין זה, שתצא איתו ותבדוק, אולי זה מה שד" ייעד לה. לפי תפיסת עולמך, גם עם ישראל לא היה צריך להיתקיים, הרי יעקוב אבינו היה בעל פאר גיל מאוד גדול מנשותיו. ואם לבן הארמי היה בא לשאול אותך הייתה מייעץ לו לא לחתן את בנותיו איתו.

תשובה

שלום וברכה,

מצד ההלכה אתה צודק שאין איסור בנישואין אלו, אבל אני אמרתי לה דרך עצה טובה, שעל פי רוב עלולים להיווצר קטטות בנישואין כאלו, כפי שנוכחתי לראות בכמה תיקים בבתי הדין. שהרי "אין אהבה אלא בדומים" (ספורנו פרשת בראשית), ועל פי רוב, הבדל בגילאים האלו יוצר גם הבדל בתכונות.

ולגבי ה"אהבה" שציינת, אני לא בטוח שיש כאן "אהבה" אמיתית, אני יותר נוטה שיש כאן איזה רגש לא אמיתי, שאחרי החתונה הוא יתפוגג. וגם אם ישנה אהבה, אבל לכשיבואו הוויכוחים על רגע הבדל התכונות בינהם, כבר כל האהבה תסתלק.

סיפור האבות לא רלוונטי אלינו, כי שם הם היו אנשים רמי מעלה, שידעו בחכמתם הרבה, ועל פי היכרות עמוקה עם האימהות הקדושות, שלא תהא מריבה וקטטה בנישואין אלו.

מקורות:

נכון שאין איסור בדבר, שהרי על מה שכתב בשולחן ערוך (אבן העזר סימן ב סעיף ט): "לא ישא בחור זקנה, ולא זקן ילדה, שדבר זה גורם לזנות". כתבו שם החלקת מחוקק והבית שמואל, שאם היא מסכימה להנשא לזקן אין איסור בדבר.

אבל עצה טובה יש כאן, וכמו שאומרת הגמרא (יבמות דף קא עמוד ב): "מלמד שמשיאין לו עצה ההוגנת לו, שאם היה הוא ילד והיא זקנה, הוא זקן והיא ילדה, אומרים לו: מה לך אצל ילדה, מה לך אצל זקנה, כלך אצל שכמותך ואל תכניס קטטה לתוך ביתך". מפורש, שיש כאן הכנסת קטטה לבית, וטעם זה חל גם כשהאישה מסכימה.

בברכה,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה