מה לעשות עם בעל יורד ברוחניות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יישר כח על הבמה הזו שניתנת לנו האפשרות לקבל מענה מקצועי, לפני שאפרט את שאלותי אדגיש שידוע לי שאני זקוקה לייעוץ אך היות ובמקום בו אני גרה אין לי אפשרות לקבל יעוץ בשפה העברית, ואני ממש תקועה בחיים בגלל זה. כך שלפנות לייעוץ זו לא תהיה תשובה בשבילי. אני נשואה לבעלי 5 שנים ויש לנו 2 בנות, יש בננו אין ספור חיכוכים בנושא שלום בית, אני בחורה חזקה מבחינה רוחנית, ובתור שכך חיפשנו בחור יירא שמים ולמדן, אחרי החתונה הבנתי כמה שקר מכרו לי, לימוד וייראת שמים זה הדבר שהכי חסר לבעלי. לפעמים אני רואה אותו בולע דברים בלי ברכה, וכן עובר על איסורים בשבת, כל זה כמובן בלי כוונה תחילה, הוא פשוט לא שם ראש בשום דבר, וזה מטריף את דעתי, כי הילדים גדלים ולא מקבלים דוגמא אישית מאביהם, ואני כבר רואה כל מיני דברים בשטח, אני לפעמים מעירה לו שאסור הלכתית לעשות כך אך הוא טוען שכבר מספיק היה לו משגיח בישיבה וזה לא התפקיד שלי.. מאד מפריע לי העובדה שהוא יושב הרבה על חדשות באינטרנט ובטלוויזיה שבאינטרנט.. בעיקר בגלל שמירת העניים שהוא לא מקפיד בו, אני גם מרגישה שבשלב מסויים גם אני התקררתי בגללו מבחינה רוחנית. מה עלי לעשות? ואיך אוכל לעזור לעצמי? שאלה שניה, מאז שהתחתנתי יש לי בעיה שאני לא יודעת ממה היא נובעת, תמיד שאני קונה לעצמי דברים אני מסתירה זאת מבעלי, ואחר כך אומרת לו שקיבלתי את זה מבת דודה שלי, שדי קרובה אליי. אבל תמיד, יש לי בעיה לבקש ממנו שאני רוצה לקנות משהו לעצמי, אז בכסף שאני מרוויחה אני שמה כל הזמן סכום מסויים בצד בלי שיידע ומזה קונה לי.. אני יודעת שזה מאד לא מוסרי ומרגישה שאני חיה בשקר גדול אבל לא מצליחה לצאת. יש לציין שבעלי אף פעם לא אמר לי אל תקני. אשמח לקבל תשובות מהירות, כי אני ממש מרגישה תקועה בחיים. תודה מראש מההזו. יש להדגיש - כל זה

תשובה

שלום וברכה,

יש לך 2 אופציות בלבד: או להתגרש ממנו, או להשלים עם המצב. אבל אין מצב שתחיו יחד וכל הזמן תעירי לו הערות. אין גבר בעולם שאוהב שאישתו תהיה המשגיח שלו, מספיק היה לו משגיח בישיבה. זה פשוט לא יעזור, רק יגרום למריבות בבית.

עלייך לדעת, שאת לא אחראית על העולם הבא שלו, וכל האיסורים שהוא עובר זו בעיה שלו בלבד. אני מבין את הבעיה של חינוך הילדים, ולכן עליכם להגיע למצב שלא יתנהג כך לפני הילדים. כגון: הגלישה תהיה בחדר סגור ולא בפני הילדים.  תעמידי פנים שגם את מאמינה שהכל "בלי כוונה תחילה", כפי שציינת, ואז הילדים לא יראו דוגמא שלילית. וכמובן, עלייך לעבוד מאד חזק כדי להשריש בילדים יראת שמיים. (הכל בנעימות, ולא מתוך הקפדה יתירה, ומתוך היסטרייה שמא ילמדו מהאבא...).

אם הוא לא יסכים לגבי ההתנהגות בפרהסיא שציינתי, תוכלי לאיים בפתיחת תיק ל"שלום בית" בבית הדין, יתכן וזה ירתיע אותו. אם האיום לא עזר, ופתחת תיק לשלום בית, עלייך לדאוג להגיע להסכם שלום בית ברור עם סנקציות ובר תוקף. הסכמים לשלום בית אחרים - אינם מחזיקים מעמד.

לגבי השאלה השנייה, באמת אינני מצליח להבין את התנהגותך. אולי ההורים שלך לא נתנו לך מה שביקשת, וכך פיתחת חשש שלא תקבלי את מבוקשך. מכל מקום, עם כל הקושי שבדבר תתגברי על זה. עצם העובדה, שאת מבינה שמשהו לא בסדר בהתנהגותך, ואולי זו מחלה מסוימת, עצם ההכרה בכך, זה תחילת הריפוי שלך.

שתבשרי לנו בשורות טובות בקרוב,
מנשה בן פורת

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה