הכשרת תנור- על פי האדמור הזקן

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום לכבוד הרב ותודה מראש על המענה! אני אדם בן 33, רווק, המתגורר בבית אימו. יש לציין כי אמי שתחיה ילידת מזרח אירופה, שם נמנע מהקהילה היהודית הגדולה לשמור על מנהגי אבותיהם ע"י השלטון הקומוניסטי שכפה אטאיזם מוחלט. ולכן נמנע מאמי חינוך יהודי וידע הלכתי. אף על פי כן היא נשארה יהודיה מאמינה ובאה לקראתי בכל שלבי ההתחזקות שלי באהבה. ועכשיו לעצם השאלה. אנחנו מתגוררים בבית לא הכי עשיר בלשון המעטה. דבר שמונע מאיתנו 2 כיורים, 2 תנורי אפיה, 2 מיקרוגלים ו2 מקקרים למאכלים בשריים וחלביים. עכשיו, כשיש ברצוני להתקדם בהתחזקות זה מציק לי, אך הבעיות הכלכליות מונעות ממני דברים שהייתי רוצה ליישם. מה שכן: רכשתי 2 סטים של סכו"ם ושני סטים של צלחות מזכוכית ובצבעים שונים. זאת על מנת להקל על אמי. כמו כן, אין אנו מבשלים באותם הסירים מאכלים חלביים ובשריים. הבעיה היותר גדולה נעוצה במיקרו ובתנור. שם אנו נאלצים לבשל/לחמם את הבשרי והחלבי . אבקש מכבודו להנחות אותי בפירוט מה עלי לעשות בכדי להכשיר את המטבח שיהיה לכשר לכל הדעות. יש לציין כי אני אשכנזי שהולך לפי שו"ע האדמור הזקן ומזדהה עם תורת החסידות. בתודה מראש, שמעון

תשובה

שלום וברכה

יש לנקות את התנור והמיקרוגל בצורה יסודית ולאחר מכן לחמם את התנור והמיקורגל על החום הגבוה ביותר למשך חצי שעה. את המיקרוגל יש להכניס עם מים ואת התנור ללא מים.

לאחר מכן הכל הופך להיות פרווה. כעת תשמרו מאוד להשתמש רק בחלבי או בבשרי. אם תרצו נניח להפוך את המיקרוגל לחלבי תוכלי להשתמש בחלבי או בפרווה ואם תרצו להשתמש גם בשרי יש לקשור זאת פעמיים בשקית ניילון או בתנור לעטוף היטיב בנייר כסף שלא יצאו כלל וכך ניתן להשתמש במיקרוגל ובתנור ללא כל חשש.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה