כיצד למצוא את זיווגי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

השאלה: שלום רב ושבוע טוב בזמן האחרון מתחילים להציע לי כל מיני שידוכים(אני לא חרדית ואני בסך הכל בת 19),כל מיני אנשים פתאום אומרים לי שיש להם מישהו ממש טוב, צדיק, בחור ישיבה ושהוא בדיוק יתאים לי.. אני בחיים לא יצאתי עם אף גבר ולא היה לי קשר עם בן. אני מרגישה עדיין צעירה ולא מוכנה לקשר ומצד שני כולם אומרים לי שאסור לשלול ולברור,אבל זה לא ממקום כזה.. יש לי גם בעיה שאני לא אוהבת לדבר,על עצמי ובכלל אין לי בעיה לשתוק למשך שעות ארוכות,ולפעמים זה גם בגלל שאני לא אוהבת להתחיל שיחה. מצד שני אין לי בעיה להקשיב ולשמוע אנשים אחרים גם למשך שעות.. ובגלל זה אני מפחד שאם אני אתחיל לצאת ,לא תהיה תקשורת או שלא יהיה על מה לדבר.. אני בטוחה ומאמינה שהזיווג שלי מחכה ואין לי ממה לפחד אבל אני רק רוצה לדעת אם זה בסדר לחכות עוד קצת שאני ארגיש מוכנה ,ובינתיים לדחות את כל ההצעות.. שלחתי גם לפני כמה ימים שאלה על חלום שהיה לי שמחכה לי שידוך בבית כנסת ואני מגיעה לשם ולא מצליחה לדבר איתו,והוא לומד תורה כל פעם במקום אחר ואני לא מצליחה לקרוא לו.. ואז זקנה הגשת אלי ואומרת לי שהשידוך שלי הלך ופספסתי אותו.. אני ממש מקווה שזה לא אומר משהו עם משמעות אמיתית.. סליחה שכתבתי הרבה ותודה רבה על העזרה

תשובה

שלום וברכה

לי נראה שכל החלומות באים מהרהורי הלב. לגופו של עניין אכן לא כדאי לדחות את זמן שמיעת ההצעות. גיל 19 זה גיל בוגר מספיק כדי לבנות בית בישראל.

כל מה שכתבת בקשר לאופייך השקט/שתקן, לא יפתר מעצמו בכל מקרה והזמן לא יעשה את שלו ועל כן אינני חושב שזאת סיבה לחכות כלל.

אני מניח שכאשר תפגשי בחור תהיי מספיק בוגרת וחכמה כדי לנהל שיחה ערב ובריאה ואין לך כל מקום לדאגה.

את לא חייבת להתחיל מחר להיפגש עם בחורים, תקחי לך את הזמן לעכל את זה שבקרוב בעז"ה תתחילי להיפגש ובעז"ה לקראת חנוכה תוכלי להתחיל להתרדם ותזכי באמת לבעל תלמיד חכם ירא ה' שתוכלי הלקים איתו בית נאמן בישראל על אדני הקודש.

בהצלחה רבה ובשורות טובות בקרוב,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה