שו"ת פורים

כמה מצווה לתת מתנות לאביונים?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה, י/ש לי מספר שאלות בנושאים שונים: 1 מצאתי אמפי סתם כך ברחוב.. תליתי מודעות של "השבת אבידה" ולא קיבלתי שום פניה. כבר קרוב לחצי שנה, מה עליי לעשות עם אמפי זה? מותר להשתמש? מה עם המידע שיש בתוכו?? אשמח להדרכה תודה! 2 כמה צריך לתת במתנות לאביונים? 3 האם מותר לקנות סידור, תשמישי קדושה, ספר חיזוק (כגמו של הרב זמיר וכו´, מכספי מעשרות? (ואם זה למתנה?) 4 באזור "רמות" בירושלים...מתי חל פורים? תודה רבה רבה!! זכו למצוות! חג פורים שמח!!

תשובה

שלום וברכה

א. תוכלי להשתמש במכשיר, על ידי שתקני אותו לעצמך, דהיינו שאם יתברר בעתיד מי אבד את המכשיר הוא יקבל ממך כסף תמורת המכשיר. ואם לא יתברר, תחזירי את הכסף בבוא המשיח ואליהו הנביא יגלה את כל בעלי האבידות כאמור בתלמוד. 

ב. שתי מתנות של 20 ש"ח לשני עניים, 20 ש"ח לכל אחד משתי העניים.

יש אומרים שצריך לתת חמישים ש"ח לכל אחד משתי העניים.

ג.  מותר. ויש לרשום על גבי הספר "נקנה נכספי מעשר", ואם יבקש מי שהוא את הספר להשאלה, יש להשאילו.

ד. רוב קהילות האשכנזים בשכונת רמות חוגגים את הפורים יחד עם ירושלים ביום שני הבא כפסקו של מרן הגרש"ז אויערבאך זצוק"ל [והגרי"ש אלישיב שליט"א].

קהילות הספרדים מתנהגים בהתאם לפסק מרן הגר"ע יוסף שליט"א שעד שלא יהיה רצף מיושב בין רמות לשכונות ירושלים יקראו את המגילה ביום ראשון בברכה, וביום שני ללא ברכה. את יתר מצוות הפורים מקיימים בשני הימים.

קיימת תוכנית ליצור חיבור במבנים בין שכונת רמת שלמה לשכונת רמות באופן שלכל הדעות יחגגו ברמות עם ירושלים. ובהתחלת השנה היו דיונים בעיריה בעניין הזה, אבל ככל הנראה זה עדיין לא יצא לפועל. וכדאי לברר אצל הרבנים הספרדיים המקומיים.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מתנות לאביוניםפורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה