שאל את הרב - כללי

ספר קריאה שנכתב ע"י גוי

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לצוות הידברות, אני אוהבת לקרוא ספרים,וחברה שלי המליצה על הספר שיחות עם אלוהים ( של ניל דואלד וולש) אני לא יודעת אם כדאי לי לקרוא בספר הזה .אני דתיה האם זה נוגד את הדת ?או אם בכלל כדאי שספר כזה ימצא בבית יהודי ספר שנכתב ע"י גוי? תודה מראש,

תשובה

בס"ד

שלום רב,
 
אין לקרוא את הספרים של הכותב הנ"ל. דונלד וולש הוא גוי אמריקני שהצליח לעשות הרבה כסף מכתיבת ספרים על שיחות דמיוניות עם אלוקים. הבעיה היא שהוא מחליט מה אלוקים רוצה ומה לא... הוא לדוגמה כותב שזנות ובגידה באשתך היא לא דבר רע בכלל, ובעצם כל אחד יעשה מה שמתחשק לו, ואפילו עם אנשים זרים. הכל בשם האלוקים!
הוא גם מתעלם משאלות על החיים ומשמעות הסבל בעולם (שמוכיחים כי העולם הזה הוא רק עולם נסיון, ויש משמעות לחיים). דונלד גם כותב שזה בסדר גמור לחפש חומריות ועושר בחיים, והם לא צריכים להאבק ביצרים שלהם בכלל... למעשה בכל ספריו דונלד מתכחש לרעיון של התגברות על היצר הרע.
והחלק הכי מצחיק בדבריו, היא העובדה, שהוא בעצמו מודה שהוא לא באמת שומע או רואה את אלוקים, הוא רק מדמיין מה אלוקים עונה לו. הוא בעצם שומע את מה שהוא רוצה לשמוע. דונלד הוא נביא שקר, וגם אם לא היתה לו שום כוונה רעה - הוא בעצם מוכר לאנשים דת שקרית של הפקרות. ומי שאומר לך בדיוק את מה שאתה רוצה לשמוע ללא שום התחייבות מעשית - הוא ללא ספק מישהו שמנסה למכור לך משהו.
 
אם את מחפשת תשובות אמיתיות מאלוקים, עליך לפנות ליהדות (לדוגמה, לשמוע הרצאות באתר הידברות, או ללכת לסימינר של ערכים). הקב"ה כבר מסר לעם ישראל ספר הדרכה אמיתי לחיים, ובו נמצאת גם משמעות החיים, וגם סוד האושר בחיים.
 
במקום ספרו, אני מציע לך לקרוא את החוברת "שיחה גורלית". החוברת מוצעת לקריאה והורדה חינם, והיא מתארת דו-שיח בין אלוקים לבין אתאיסט, אך הפעם עם תשובות אמיתיות המבוססות על ההגיון הישר ואמיתות התורה. בחוברת "שיחה גורלית" תמצאי דו-שיח מרתק בין אתאיסט לבין הבורא, סיפור מותח על מוות קליני עם סוף מפתיע, ותשובות לשאלות רבות על משמעות החיים.

>בברכה,
דניאל בלס.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה