שאל את הרב - כללי
בקשר לשאלותיי הקודמות
- כ"ו אדר א' התשע"ד
שאלה
קודם כל תודה רבה על ההתייחסות (המאוד מהירה). שאלתי לגבי זרע לבטלה, וענית לי על אונן, שהיה משחית זרעו ארצה... כשחבר שאל אותי את השאלה על זרע לבטלה גם אני הצגתי בפניו את הסיפור של אונן. אבל הסיפור של אונן שונה, הוא השחית זרעו ארצה לאלמנת אחיו, זאת אומרת שהוא נענש (במיתה) על העול שהוא עשה לאלמנה, ולא על ה-´זרע לבטלה´ לכאורה שהוא הוציא. חוץ מזה איך יכול להיות שאסור להוציא זרע לבטלה, שהרי בכתובה, שאיש נישא לאישה, יש עילה לגירושין אם הבעל לא מספק את האישה מבחינה מינית. אז כביכול מצד אחד אסור לו להוציא זרע לבטלה, ומצד שני הוא חייב לספק את אישתו, איך זה מסתדר?... ובקשר לאיפוק צרכים, ענית לי שזה כתוב בספר ´שולחן ערוך´. זאת אומרת שזה לא מצוות מדאורייתא, הלא דרבנן, כן?... (מצטער אם היית נוקב, אני פשוט רוצה להבהיר עניינים) תודה רבה מראש.
תשובה
שלום וברכה
(י) וַיֵּרַע בְּעֵינֵי יְדֹוָד אֲשֶׁר עָשָׂה וַיָּמֶת גַּם אֹתוֹ: ואמרו חז"ל
שמהמילה גם אותו אנו למדים שער חטא באותו חטא כאונן וזה לשון רש"י - כרעתו של אונן משחית זרעו, שנאמר באונן וימת גם אותו כמיתתו של ער מיתתו של אונן ולמה היה ער משחית זרעו כדי שלא תתעבר ויכחיש יפיה:
ואם כן הדברים מבוארים בוודאי שהמוציא זרע לבטלה מכל סיבה שהיא חייב מיתה.
וכפי שראיתם בלינק שנתתי לכם את חומר האיסור ואין כל ספק שיש בכך איסור תורה.
אכן חובה על הבעל לספק את אשתו וכל שהזרע נכנס למקום המיועד לו אצל האישה אין כל איסור הוצאת זרע מאחר ואין הזרע לבטלה.
בעניין בל תשקצו נחלקו הראשונים האם מדובר באיסור תורה או רק באיסור דרבנן.
בברכה - בנימין שמואלי
להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il