שאל את הרב - כללי

הרצון העליון

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לפי ההרצאות שאני שומעת מרבנים (הרב יובל הכהן אשרוב ועוד רמזים מהרצאות אחרות) אם הבנתי נכון המטרה הסופית של עבודה רוחנית צריכה להגיע למצב בו כל מעשי צריכים להיות ע"מ לעשות רצון ד´, וכל עוד יש לי רצון עצמי זה לא נקי, ואפילו בקיום מצוות אם זה בשביל עולם הבא או בשביל שכר מצוות זה עדיין לא מספיק אלא אני צריכה לרצות לקיים רק בגלל שד´ רוצה. אפילו שלום בית לא ע"מ שיהיה לי טוב אלא משום שד´ רוצה שיהיה אצלנו שלום בית, אבל אני מרגישה שאין לי רצון כזה באמת אני לא מוצאת "חומר דלק" לעבוד איתו חוץ מאינטרס עצמי, מאיפה אני יקריץ רצון שלא קיים בתוכי? האם הרצון לקרבת ד´ (שגם אליו הגעתי משום שבסתר ליבי הבנתי שזה מה שיביא לי את הטוב) גם הוא עדיין לא נקי? אני אמורה לרצות להתקרב אליו רק כי הוא רוצה? אין לי כזה רצון, מה לעשות? אני מרגישה תמיד לא בסדר,

תשובה

שלום וברכה

אף צדיקים גדולים לא מגיעים לדרגה גבוהה זו ואף מי שמגיע לדרגה זו לא נמצא במצב זה כל הזמן אלא רק חלק מהזמן ובעיתות רצון מיוחדות, על כן אין ליפול מכך שאת עדיין לא הגעת לכך.

בוודאי שבדבר זה יש דרגות רבות עד אין ספור וככל שמעמיקים יותר באהבת ה' ובטוב של ה' כך רוצים יותר להגיע לקרבת אלוקים ולעשות רצונו בלב שלם.

דוגמא לכך כאשר אדם אוהב מאוד את חבירתו הוא יעשה דברים למענה מבלי לחשוב על ריווח עצמי כלל, למרות שהוא יודע וזוכר שיש לו ריווח עצום מכך, אולם לא זאת היא מטרתו.

כך גם ככל שתגיעי למצות רבות ולזיכוך גדול יותר כך תאהבי את בוראך יותר ויותר עד שתזכי לרגעים כאלו של אהבה שתאמרי שאת מוותר על הכול והעיקר הוא רק לעשות את הטוב לבורא שאת כל כך אוהבת.

אולם זיכרי שהדבר אינו בהישג יד מהיר וקל ויש לעבוד על כך שנים רבות.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה