אמונה

חלומות על חטאים

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב! יש לי שאלה חשובה בקשר לחלומות שלי והייתי מעדיפה שישאלו רב שמבין בזה היטב כיוון ששאלתי הרבה אנשים ואף אחד לא הצליח לעזור, וזה מטריד אותי מאוד, מפיל אותי רוחנית, והבעיה שלי כבר נמשכת מעל שנה. במשך שנה, לא ברציפות אבל הרבה פעמים זה קורה, אני חולמת שאני עוזבת את עבודת השם, כופרת, הולכת למקומות מעורבים וחסרי צניעות, הולכת בלבוש שלא מתאים לבת מלך, פורשת מכל הדת ומכל היהדות. בדרך כלל בחלום זה מהרצון שלי אך כשאני מתעוררת אני מתחילה לבכות ולבכות ומרגישה שהשם לא רוצה בתשובתי, אני כבר 3 וחצי שנים בתשובה- חרדית למהדרין, למרות שאני ברשות הוריי אני לא רואה טלוויזיה חוץ מהידברות, לא שומעת שירים חילוניים, עברתי לבית ספר דתי, הולכת צנוע מאודד, קוראת קריאת שמע שעל המיטה, אז מה ניסו לרמז לי?!?! שאני חוטאת עדיין? שהשם לא מקבל את תשובתי???? אני מחפשת כל היום רק איך לעשות נחת רוח לאבא שבשמיים רודפת אחרי מצוות, והדבר שמפיל אותי ומדרדר אותי זה רק החלומות האלה, שנימשכים מעל שנה. מה עלי לעשות? נכון שחלומות שווא ידברו אבל כל פעם אני חולמת מחדש וזה מפיל אותי רוחנית, אני לא מבינה מה לא בסדר בי?!?!? מה עשיתי?!?!

תשובה

שלום וברכה

אין ספק שהיצר הרע לא מניח לך וכאשר הוא ראה שהוא לא יכול להילחם נגדך בהקיץ הוא מנסה לעשות זאת בחלום וכאשר הוא רואה שאת נעצבת נזה מאוד הוא מאושר ומקווה שזה יצליח לו להפיל אותך אבל דעי שאין להתייחס לחלומות אלו ואין בהם ממש, הם לא מראים על כלום מלבד על חשיבות מעלתך ועל כך שיצר ממש מתאמץ להפילך. אל תתני לו את זה.

כאשר את קמה מחלום זה תאמרי בכוונה רבה את הברה שלא עשני גויה שזכית שאת כן מאמינה בתורה ואת לא נוהגת כמו החלום של היצר אלא כדרכה של בת מלך.

לאחר תקופה קצרה של שליטה על עניין זה ולאחר שלא תהיי בצער מחלום זה תזכי להיפטר מכך בעז"ה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה