חברה והשקפה

מיאפה נובע המושג "ירידת הדורות" ושאלות נוספות

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, למה יש בכלל את המושג ירידת הדורות? זאת אומרת למה אין לנו את האפשרות כביכול להגיע לרמה של רבי עקיבא, רבי שמעון בר יוחאי ועוד הרבה צדיקים גדולים שהיו? לא שזה קל וכל כך פשוט אבל לפחות לדעת שיש אפשרות כזאת כבר היה עושה לנו יותר טוב. להגיע לרמה כזאת של דבקות בבורא עולם. הרי אי אפשר להשוות את גדול הדור שלנו היום לגדול הדור אפילו לפני 200 שנה וקל וחומר של אלה שהיו לפני בלי לזלזל באף אחד חס ושלום. זה לכאורה לא הוגן אני מסתכל עליהם ויכול רק לקנא, זה כביכול אפליה שאנחנו נולדנו בזמן הזה. עוד פעם אני אומר את זה באמת בלי גאווה שאם הייתי חי בתקופה של הרמב"ם למשל אז הייתי כמוהו אלא אני רק רוצה להבין מדוע זה כך. גם בתקופה שהיה בית המקדש לא היה הסתר פנים ואנשים היו הרבה יותר קרובים לקדוש ברוך הוא ואנחנו היום חיים בתקופה שהחושך רק הולך וגובר וזה ניראה בלי סוף... תודה רבה ואני מקווה שלא יבינו מדברי איזה זלזול ברב כזה או אחר חס ושלום.

תשובה


שלום רב!

שאלה טובה מאוד;

כתוב בקהלת: אַל תֹּאמַר מֶה הָיָה שֶׁהַיָּמִים הָרִאשֹׁנִים הָיוּ טוֹבִים מֵאֵלֶּה - כִּי לֹא מֵחָכְמָה שָׁאַלְתָּ עַל זֶה:
נכון הדבר שאין לנו את הרוחניות של דורות קדומים, אבל מצד השני, יש בידינו האפשרות לקדש גשמיות בצורה ובאופן, נעלה יותר מכל הדורות שעברו. היות ואנחנו מחוברים יותר לעולם הזה, הרי יכולים אנו להקריב ולהעלות יותר דברים ועניינים לשם שמיים, והוא אושרנו ושמחתנו.

הצלחה וברכה;

יעקב משה  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה