שאל את הרב - כללי
בקשר לארון הקודש
- כ"ו אדר א' התשע"ד
שאלה
קודם כל תודה רבה על תשובותיכם לשאלותי הקודמות ועל כל ההרצאות ועל כל מה שאתם עושים פה, ישר כח! בפרשת תרומה כתוב: טו בְּטַבְּעֹת הָאָרֹן יִהְיוּ הַבַּדִּים לֹא יָסֻרוּ מִמֶּנּוּ: אומר רבי שלמה יצחקי: "לא יסרו ממנו" - לעולם (יומא עב, א): וכתוב בספר במדבר פרק ד פסוק ה-ו: ה וּבָא אַהֲרֹן וּבָנָיו בִּנְסֹעַ הַמַּחֲנֶה וְהוֹרִדוּ אֵת פָּרֹכֶת הַמָּסָךְ וְכִסּוּ בָהּ אֵת אֲרֹן הָעֵדֻת: ו וְנָתְנוּ עָלָיו כְּסוּי עוֹר תַּחַשׁ וּפָרְשׂוּ בֶגֶד כְּלִיל תְּכֵלֶת מִלְמָעְלָה וְשָׂמוּ בַּדָּיו: ואם תאמר שזאת הפעם הראשונה ששמים לו את הבדים אז בספר שמות פרשת פקודי פרק מ כתוב: כ וַיִּקַּח וַיִּתֵּן אֶת הָעֵדֻת אֶל הָאָרֹן וַיָּשֶׂם אֶת הַבַּדִּים עַל הָאָרֹן וַיִּתֵּן אֶת הַכַּפֹּרֶת עַל הָאָרֹן מִלְמָעְלָה: יוצא שמכאן והלאה אסור להוציא את הבדים אז איך הקדוש ברוך מצוה שישימו לו את הבדים כשהוא כבר במשכן?... תודה רבה רבה מראש, אליהו ה.א.ש
תשובה
שלום וברכה
הנה דברי הרמב"ן
וטעם ושמו בדיו, על כתפות הכהנים.
והנכון כי "ושמו" שיתקנו אותם להיות יוצאים לשאת אותו בהם, כי היו הטבעות רחבים ויאריכו הבדים בהם כרצונם ובלבד שלא יסורו ממנו:
בברכה,
בנימין שמואלי
להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il